دسته‌بندی نشده

چرا بانک‌ها باید از اینترنت اختصاصی استفاده کنند؟

داشتن یک خط اینترنت اختصاصی و پرسرعت در هر صنعتی در حال تبدیل‌شدن به یک نیاز ضروری است. در این میان اما بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی بیش از هر صنعتی به آن نیاز دارند. امروزه شاهد حضور پلتفرم‌های مختلف در سیستم بانکداری مواجه هستیم که امکان بهره‌مندی از بانکداری الکترونیک را برای مشتریان فراهم می‌کند. دور از انتظار نیست که مدیران به دنبال راه‌اندازی خط اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی بوده و در این راه، وسواس زیادی به خرج می‌دهند.اینترنت سازمانی یکی از گزینه‌هایی است که در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اینترنت اختصاصی بانک‌ها
بهره‌مندی از دنیای اینترنت با نهایت سرعت به کمک اینترنت اختصاصی

آشنایی با مفهوم اینترنت اختصاصی

راه‌های مختلفی برای دستیابی به دنیای اینترنت برای کسب‌وکارها وجود دارد. از خرید اینترنت DSL گرفته تا اینترنت‌های کابلی، ماهواره‌ای یا فیبرهای نوری. هرکدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خودشان بوده که باید با بررسی شرایط و وضعیت خود و کسب‌وکارتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما به‌عنوان یک مدیر کسب‌وکار، باید بدانید که آیا اتصال اینترنت شما یک اتصال خصوصی است یا اشتراکی؟

منظور از اتصال اشتراکی، اتصالی است که در آن تمامی مشترکین خطوط اینترنت از پهنای باند موجود استفاده می‌کنند؛ ازاین‌رو این پهنای باند بین همه آن‌ها تقسیم شده و می‌تواند سرعت و کیفیت اینترنت را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ به همین دلیل برای کسب‌وکارهایی که به‌شدت به اتصال اینترنت نیاز دارند، استفاده از چنین سرویس اینترنتی مناسب نخواهد بود.

از سوی دیگر، شاهد حضور نوع دیگری از سرویس اینترنت هستیم که به آن اینترنت اختصاصی گفته می‌شود. درواقع در این حالت، پهنای باند استفاده شده تنها برای شما جهت خدمت‌رسانی به مشتریانتان است. شما می‌توانید از نهایت سرعت اینترنت خود استفاده کنید و حتی در شلوغ‌ترین زمان‌های ممکن نیز، سرعت ثابتی داشته باشید؛ ازاین‌رو نصب و راه‌اندازهای اینترنت اختصاصی بانک‌ها، ضروری­تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و نیاز به اینترنت اختصاصی
ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و نیاز به اینترنت اختصاصی

خدمات بانکداری الکترونیک

بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی، از جمله مراکزی هستند که لحظه‌به‌لحظه به اینترنت نیاز دارند. حتی یک اختلال کوچک در این اتصال، می‌تواند هزینه‌های مالی سنگینی را به دنبال داشته باشد. به‌خصوص این که در طول شبانه‌روز، هزاران نفر به‌صورت مستقیم در حال استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک هستند. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا اینترنت اختصاصی برای مؤسسات مالی و بانک‌ها، به یک نیاز مبرم بدل شود.

اما منظور از بانکداری الکترونیک چیست؟ بانکداری اینترنتی که به آن بانکداری الکترونیک نیز گفته می‌شود یک پلتفرم دیجیتالی است که به کاربران بانک‌ها این اجازه را می‌دهد تا تمامی تراکنش‌های مالی خودشان را به‌صورت آنلاین و از طریق اتصال اینترنت انجام دهند. اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها این اجازه را به چنین کسب‌وکارهایی خواهد داد.

با اینکه خدماتی که بانکداری الکترونیک ارائه می‌کند، دقیقاً همان خدمات بانکداری سنتی است، اما حضور آن‌چنان دارای مزیت است که شاید کمتر کسی می‌تواند تصور کند که دنیای بدون آن چگونه خواهد بود. داشتن اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها زمانی بیشتر از پیش رواج پیدا کرد که امنیت بسیاری از بانک‌ها به خطر افتاده و هکرهای زیادی در تلاش بودند تا با سرقت اطلاعات بانکی، خسارات مختلفی را وارد کنند؛ ازاین‌رو داشتن یک اتصال ایمن، از جمله ضروریات سیستم بانکداری الکترونیک است.

داشتن امنیت بیشتر با بهره‌گیری از اینترنت اختصاصی
داشتن امنیت بیشتر با بهره‌گیری از اینترنت اختصاصی

ویژگی‌ها و قابلیت‌های اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها

اکنون که دانستید اینترنت اختصاصی چیست، شاید بهتر متوجه شده باشید که چرا بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی به دنبال پیاده‌سازی چنین اتصالی هستند. باید اشاره کرد که اینترنت اختصاصی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی را در اختیار سیستم بانکداری قرار می‌دهد. از جمله این ویژگی‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بیشتر

در نظام بانکی، امنیت حرف اول را می‌زند. تمامی بانک‌ها و مؤسسه‌ها موظف هستند تا از سپرده‌های سرمایه‌گذارانشان به‌دقت محافظت کرده و اجازه ندهند تا با بی‌احتیاطی و کوتاهی، امنیت آن‌ها به خطر بیفتد. به یاد داشته باشید که روزانه هزاران هزار معاملات مالی مختلفی در شعب گوناگون بانک‌ها در حال انجام است. حساب‌های زیادی در حال به‌روزشدن و سپرده‌های زیادی در حال جابه‌جایی است؛ همین موارد نشان می‌دهد که داشتن اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها جهت افزایش امینت، چقدر ضروری است.

 استفاده از اینترنت اختصاصی برای مؤسسات مالی و بانک‌ها می‌تواند به‌سادگی باعث افزایش امنیت شبکه شود. از آن جایی که در این سیستم دیگر نیازی نیست تا پهنای باند خود را با سایرین به اشتراک بگذارید، خطر هک شدن بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

  • پهنای باند تضمینی

از جمله مشکلاتی که شاید نظام بانکی کشور بسیار با آن مشکل دارد، سرعت پایین اینترنت است. این نکته‌ای است که نه‌تنها مشتریان بانک‌ها، بلکه کارمندان و مدیران این کسب‌وکارها را نیز ناراضی کرده است. این در حالی است که با پیاده‌سازی و نصب اینترنت اختصاصی، می‌توانید از پهنای بانک تضمینی استفاده کرده و مطمئن باشید که سرعت شما محفوظ خواهد ماند.

توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران، معاملات، پرداخت قبوض، انتقال وجه، چک کردن حساب و … را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. درصورتی‌که سایت بانک‌ها از سرعت کافی برخوردار نباشد، مشکلات بسیار زیادی برای چنین افرادی پیش خواهد آمد. از سوی دیگر اینترنت اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد تا پهنای باند خودتان را مشخص کرده و بسته به نیاز، پهنای باند موردنظرتان را تهیه کنید.

  • مدیریت هرچه بهتر داده‌ها

بهره‌مندی از اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها به‌عنوان مؤسسه‌هایی که روزانه با میلیون‌ها داده سروکار دارند، مزایای بیشتری خواهد داشت. وجود یک اینترنت ایمن و پرسرعت موجب می‌شود تا شما بتوانید حجم عظیمی از داده‌ها را مدیریت کرده و بدون نگرانی از ایجاد اختلال در سرعت اینترنت و اتصال، آن‌ها را انتقال دهید.

  • پشتیبانی هرچه بهتر از مشتریان

مشتریان، اصلی‌ترین سرمایه‌ها و دارایی بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی هستند. هرگونه نارضایتی و شکایتی از سوی مشتریان، به معنی برداشتن یک‌قدم بیشتر به سمت شکست خواهد بود؛ به همین دلیل بانک‌ها به دنبال راه‌هایی هستند که رضایت حداکثری مشتریان خود را برآورده کنند. یکی از این راه‌ها، پیاده‌سازی اینترنت اختصاصی است. بدین صورت تمامی شعب بانک‌ها، می‌توانند به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته، خدمات خودشان را در اختیار مشتریان قرار دهند.

  • سرعت دانلود و آپلود بهتر

هرروزه مشتریان زیادی برای افتتاح حساب، برداشت سپرده، انتقال وجه، دریافت وام و … به شعب مختلف مؤسسه‌های مالی مراجعه می‌کنند. این مؤسسه‌های مجبور خواهند بود تا روزانه داده‌های زیادی را در پایگاه‌داده یا وب‌سایت‌های دیگر بارگذاری کرده و یا آن‌ها را دانلود کنند؛ ازاین‌رو پیاده‌سازی اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها می‌تواند باعث داشتن سرعت دانلود و آپلود بهتری شده و در نتیجه تجربه مناسب‌تری را از حضور در فضای اینترنت برای مشتریان و کارمندان ایجاد کند.

تضمین کیفیت اینترنت با تهیه سرویس از شرکت‌های معتبر
تضمین کیفیت اینترنت با تهیه سرویس از شرکت‌های معتبر

ویژگی‌های مهم شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت اختصاصی

تا بدین جا به‌خوبی متوجه شدید که اینترنت اختصاصی برای مؤسسات مالی و بانک‌ها چه اهمیتی دارد و چرا باید از این سرویس استفاده کرد. اما این تنها یک طرف ماجرا خواهد بود. بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی تنها زمانی می‌توانند از مزایای سرویس اینترنت اختصاصی استفاده کنند که سرویس خودشان را از یک شرکت ارائه‌دهنده معتبر، دریافت کرده باشند. درصورتی‌که شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت اختصاصی، کیفیت لازم را نداشته باشد، نباید به دنبال یک اتصال قدرتمند و ایمن باشید.

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک شرکت ارائه‌دهنده اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها باید داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه سرعت و امنیت بالا

سرعت هرچه بیشتر و امنیت بالاتر، از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در بانکداری الکترونیکی اهمیت پیدا کرده‌اند؛ ازاین‌رو شرکت ارائه‌دهنده خدمات باید تضمین کند که می‌تواند پهنای باند لازم برای داشتن چنین سرعتی را به شما ارائه کند. به بیان دیگر، این شرکت، باید دارای تکنولوژی و دانش لازم برای پیاده‌سازی سرویس اینترنت پرسرعت و ایمن را داشته باشد.

  • ثبات در سرعت

رسیدن به‌سرعت بالا در ساعاتی که ترافیک در باند کاهش چشمگیری پیدا کرده است، هیچ افتخاری نخواهد داشت. بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی باید در ساعت اوج ترافیک کاری نیز بستر مناسبی برای داشتن سرعت بیشتر تدارک ببینند؛ به همین دلیل سرویس ارائه‌دهنده اینترنت اختصاصی باید تضمین کند که سرعت در تمامی ساعات روز به‌صورت یکنواخت و یکسان خواهد بود، و شما با کمترین قطعی در شبکه روبرو خواهید شد.

  • ارائه خدمات پشتیبانی

بروز مشکل در سیستم‌های اینترنتی یک امر روتین به شمار می‌رود. اما رسیدگی هرچه سریع‌تر و برطرف‌کردن هرچه بهتر این مشکل، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر شرکت ارائه‌دهنده اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها باید رعایت کند.  یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس تنها زمانی می‌تواند ادعا کند که سرویس مناسبی را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار می‌دهد که دارای پشتیبانی مناسب و خدمات پس از فروش خوبی باشد. در این حالت، باید پشتیبانی به‌صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته آمادگی لازم را داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در سیستم اینترنتی بانک‌ها، برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

نتیجه‌گیری

داشتن اینترنت اختصاصی برای بخش‌های حساس و مهمی مانند بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی به‌قدری ضروری خواهد بود که نیاز است هر چه سریع‌تر نسبت به نصب و پیاده‌سازی آن اقدام کرد. به کمک اینترنت اختصاصی برای بانک‌ها امکان دسترسی به پهنای باند اختصاصی و تضمینی وجود دارد و شعب مختلف بانک‌ها می‌توانند از اینترنتی پرسرعت، باثبات و از همه مهم‌تر، ایمن بهره‌مند شود. البته تنها در صورتی می‌توانید از این مزایا استفاده کنید که سرویس خود را از یک شرکت معتبر و شناخته شده دریافت کرده باشید.

برای کسب مشاوره تخصصی و آگاهی از قیمت پهنای باند اختصاصی با شماره 0864840 تماس حاصل فرمائید.

منابع
.actcorp.in/blog/characteristics-incredible-internet-service-provider 1
https://www.business.org/services/internet 2

بیشتر بخوانید:

سازمان شما به چه مقدار پهنای باند نیاز دارد؟

علت کاهش سرعت اینترنت در سازمان‌ها

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا