لوگویاقوت

ارتباط نقطه به نقطه یاقوت

خرید اینترنت پوینت تو پوینت

برای خرید اینترنت نقطه به نقطه ابتدا لازم است با مفهوم آن آشنا بشیم.اینترنت نقطه به نقطه، اینترنت پوینت تو پوینت، اینترنت point to point، اینترنت p2p و اینترنت ptp  اسامی مختلف این سرویس هستند. اگر بخواهیم خیلی مبتدی به این جمله نگاه کنیم ارتباط نقطه به نقطه مانند ارتباط یک کامپیوتر با کامپیوتر دیگر با استفاده از کابل شبکه است اما این ارتباط در مساحت کوچک قابل انجام است و پیاده سازی آن در مساحت بزرگتر با کابل شبکه امکان پذیر نیست و ما ناچار به استفاده از تجهیزات دیگری می‌باشیم.

ارتباط نقطه به نقطه در مسافت‌های بالا صورت می‌گیرد، گاها این ارتباط در قالب یک شهر و استان شکل می‌گیرد که بستر ارتباطی از نقطه اول تا نقطه دوم می‌تواند وایرلس، فیبر و یا هیبرید باشد.

ارتباط وایرلس بیشترین استفاده در بین مشتریان را دارد و علت آن ایجاد ارتباطی امن از محل شما تا سرویس دهنده ISP می‌باشد چرا که هیچ واسطه‌ای در بین آن‌ها وجود ندارد.

اینترنت POINT TO POINT

وظیفه اصلی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت (ISP) تامین اینترنت کاربران است. این شرکت‌ها ارتباط بین ما و اینترنت جهانی را فراهم می‌کنند. اینترنت به این شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد به این صورت که ما به شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت وصل می‌شویم و سرویس دهنده‌های ISP به اینترنت جهانی متصل می‌شوند.

بستر ارتباطی بین ما و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت از روش‌های مختلف صورت می‌گیرد.اولین و رایج‌ترین روش، سیم تلفن است که هزینه پایین‌تری نسبت به سایر خدمات و طرفداران بسیاری دارد اما اگر فاصله منزل شما تا شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت زیاد باشد اینترنت با سرعت پایین و  قطعی بالا خواهید داشت. روش دیگر استفاده از فیبر نوری است که دارای سرعت بالا و اتصال دائمی است. می‌تواند اینترنتی پرسرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارائه دهد.

ارتباط فیبر هزینه زیادی دارد و علت آن مکاتبه با مخابرات و شهرداری و پرداخت هزینه‌های حفاری و ترمیم مجدد آن است که اگر تمام این موارد را هزینه در نظر نگیریم، تهیه و نگهداری کابل فیبرنوری نیز داستان جداگانه خود را دارد.

شبکه‌های رادیویی( بی‌سیم )برای مکان‌هایی که از نظر موقعیت مکانی از هم دور هستند و امکان فیبر وجود ندارد یا قبلا فیبر اجرا نشده بهترین گزینه است و به دلیل فرکانس اختصاصی که بین گیرنده و فرستنده تنظیم می‌شود، اینترنتی با سرعت عالی و بدون قطعی را دریافت می‌کنید.

ارتباط هیبرید نیز آمیخته از چند بستر است که از یک نقطه تا نقطه دیگر احتمال استفاده از فیبرنوری، زوج سیم و وایرلس می‌باشد.

ارتباط نقطه به نقطه یاقوت

اینترنت پوینت تو پوینت چیست؟

ارتباطات P2P، که گاهی به آن‌ خطوط خصوصی یا خطوط اجاره نیز گفته می‌شود، مسیری را از یک نقطه ثابت به نقطه دیگر فراهم می‌کند. شبکه‌های پوینت تو پوینت از دو گره متصل به اینترنت تشکیل شده‌اند و معمولاً روی یک خط اجاره‌ای اختصاصی هدایت می‌شوند.

اینترنت نقطه به نقطه در دو دهه اخر در ایران رایج شده است که معمولا سازمان ها، شرکت ها و دیگر مشاغل از این فرایند استفاده میکنند.

اینترنت تقطه به نقطه چیست و چرا استفاده میشود؟ بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم شبکه با کیفیت و پینگ خوب را داشته باشید از اینترنت پوینت تو پوینت (اینترنت نقطه به نقطه) استفاده می کنیم.

در اینترنت پوینت تو پوینت دو رادیو در دو سر ارتباط (یکی در سمت فرستندیا شرکت اینترنتی و سمت دیگر، گیرنده یا مشترک) نصب میشود.

شرکت سرویس‌دهنده، اینترنت را به صورت بی‌سیم و به طور مستقیم از طریق امواج رادیویی برای ساختمان مشتری ارسال می‌کند و در سمت مشتری نیز، دیش و آنتن‌های نصب شده، امواج رادیویی را دریافت کرده و از طریق کابل شبکه به داخل ساختمان و مودم روتر می‌رسانند.

اینترنت نقطه به نقطه یاقوت

تجهیزات اینترنت پوینت تو پوینت

تجهیزات اینترنت نقطه به نقطه یک دیش یا انتن خارجی که روی ساختمان نصب میشود و توسط کابل به روتر متصل میشود.

تجهیزات مورد نیاز اینترنت پوینت تو پوینت به طور دقیق پس از امکان ‎‌‌سنجی مشخص می‌شود.

تعرفه اینترنت پوینت تو پوینت

اینترنت پوینت تو پوینت معمولا نسبت به اینترنت‌های خانگی تعرفه گران‌تری دارد، هزینه اینترنت پوینت تو پوینت شامل هزینه خرید اینترنت پوینت تو پوینت + هزینه نصب و راه اندازی آن است البته قیمت تجهیزات اینترنت پوینت تو پوینت هم به آن اضافه می‌شود. برخی از شرکت‌ها تجهیزات را به شما میفروشند یا امانی تحویل میدهند.هزینه دقیق آن پس از امکان سنجی مشخص می‌شود. جهت خرید تجهیزات اینترنت point to point و آگاهی از تعرفه‌ها با شماره 0864840 تماس حاصل نمائید.

مراحل خرید اینترنت ptp

همکاران ما با بررسی تخصصی  موقعیت مشترک و به کار بردن تجهیزات مورد نیاز، سرویس های پرسرعت با پینگ مناسب برای مشترکین گرامی ارائه و نصب میکنند. برای خرید اینترنت p2p کافی است با کارشناسان ما، در یاقوت ارتباط برقرار کنید.آنتن رادیویی(بسته به فاصله بین فرستنده و گیرنده)، کابل،مودم یا اکسس پوینت و میله بلند برای نصب روی پشت بام از جمله مواردی هستند که پس از امکان سنجی در صورت نیاز استفاده می‌شود. برای خرید تجهیزات اینترنت پوینت تو پوینت و آگاهی از قیمت و شرایط ثبت نام با مشاورین یاقوت در ارتباط باشید.

مزایای اینترنت P2P

استفاده از اینترنت POINT TO POINT  می‌تواند مزایای بسیاری از جمله موارد زیر را برای شما به همراه داشته باشد؛

  • یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های شبکه قابلیت اطمینان آن است؛ . ازآنجایی‌که شما از یک اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنید دیگر نیازی به نگرانی در خصوص اختلالات سیمی نخواهید بود.اتصالات نقطه به نقطه با استفاده از آنتن‌ها و تجهیزات رادیویی برقرار می‌شوند و همین عامل نیز قابلیت اطمینان شبکه را بهبود می‌دهد.
  • سرعت بالا: معمولا سرعت سرویس‌هایی که از اتصال نقطه به نقطه استفاده می‌کنند به علت حفظ حریم خصوصی شبکه بسیار بالاست و همین عامل نیز دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای شما فراهم می‌کند.
  • نصب آسان: فرایند نصب بسیاری از سرویس‌های اینترنتی بسیار زمان‌بر است. به‌عنوان‌مثال نصب فیبر نوری ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد اما راه‌اندازی یک سرویس اینترنتی نقطه به نقطه بسیار سریع و ساده خواهد بود نیازی به گذراندن مراحل اداری مراکز مخابراتی نیز ندارد.
  • این نوع ارتباط مستقیما بین مبدا و مقصد برقرار می‌شود و همین عامل نیز به میزان زیادی از تاخیر موجود بین به‌دست‌آوردن اطلاعات را کاهش می‌دهد.
  • تعمیر و نگهداری آسان‌تر: مزیت مهم دیگر این سرویس‌ها عدم نیاز به نگهداری است. این نوع ارتباط شبکه به علت مستقیم بودن آن و عدم وابستگی به خطوط تلفن نیازی به تعمیر و نگهداری نیز ندارد.

سوالات متداول

برای آگاهی از شرایط خرید اینترنت پوینت تو پوینت و مشاوره با کارشناسان یاقوت با شماره سراسری 0864840 تماس حاصل فرمائید.

 

پینگ اینترنت بستگی به سرویس دهنده ISP شما دارد مثلا در ایران چند شرکت اصلی هستند که اینترنت را وارد کشور می‌کنند و بقیه شرکت‌ها که در شهرهای مختلف ایران اینترنت ارائه می‌دهند از یکی از شرکت‌های وارد کننده اینترنت سرویس می‌گیرند و به کاربران خود ارائه می‌دهند.

حال بستگی دارد شما از کدام شرکت اینترنت بگیرید که آن هم بر اساس تجربه و مسیر خروجی اینترنت از ایران است.

جملاتی که در بالا خواندید جواب اصلی شماست. اینترنت PTP یا Adsl نحوه ارائه اینترنت است و ربطی به پینگ ندارد. البته ناگفته نماند اگر بتوانید نویز خط Adsl خود را برطرف کنید و سرعت شما 16 مگابیت بر ثانیه باشد خیلی بهتر از اینترنت PTP است چرا که برای تهیه اینترنت PTP اختصاصی باید خیلی هزینه کنید و کاربر عادی یا گیمینگ از پس هزینه‌های آن بر نمی‌آید. مثلا اینترنت اختصاصی PTP با سرعت 20 مگابیت بر ثانیه ماهیانه قیمتی بالغ بر حدود دو میلیون تومان را دارد. و اگر اینترنت اشتراکی PTP تهیه کنید ماهیانه همان هزینه Adsl را پرداخت می‌کنید اما در ساعات اوج مصرف اینترنت، سرعت بین کاربران شما کند می‌شود چرا که هیچ نوع گارانتی روی حداکثری سرعت اینترنت اشتراکی وجود ندارد.

در مرحله اول شما باید اقدام به تهیه اینترنت با ارتباط نقطه به نقطه یا PTP کنید. در مرحله بعد کابلی که از رادیو به داخل منزل‌تان کشیده است دارای سیگنال می‌باشد که شما می‌توانید به دو روش از آن استفاده کنید یا آن را مستقیم به لپتاپ‌تان وصل کنید یا به یک مودم وصل کنید تا آن‌را بصورت وایرلس در محیط خانه یا محل کار پخش کند.

با یک مثال جواب این سوال را شروع می‌کنم. مثلا شما در حال صحبت با دوست‌تان هستید و چشم به چشم هم هستید و فرض کنید اگر چشمان‌تان بسته شد یا با دورتر شدن دیدتان کمتر شد دیگر صدای هم را نخواهید شنید. آنتن‌های وایرلس هم این‌گونه هستند. آنتن‌های وایرلس چه در فاصله 100 متری و چه در فاصله 100 کیلومتری باید همدیگر را ببینند. به عبارت دیگر بین رادیو شما و رادیو  ISP نباید هیچ ساختمان یا تپه یا خاکریزی قرار بگیرد. اگر شما اکنون در محلی زندگی می‌کنید که از ISP خود بصورت وایرلس سرویس می‌گیرید و قصد جابجایی دارید باید مطمئن شوید که به رادیو ISP دید دارید یا نه.