دسته‌بندی نشده

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ADSL

برای استفاده از سرویس‌های اینترنت پر سرعت و خدمات آنها باید از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت بهترین و مناسب ترین سرویس مورد نیازتان را انتخاب و خریداری نمائید تا شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت یکسری اقدامات سخت افزاری لازم را انجام دهد تا به اینترنت متصل وصل شوید.

مطمئنا” برای دریافت خدمات اینترنت پرسرعت نظیر اینترنت ثابت، اینترنت ADSL، تغییر سرویس و دیگر  خدمات اقدام نموده‌اید، در کشور ما شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت گوناگونی فعال هستند که هر کدام سرویس های متنوع اینترنت با حجم و شرایط و قیمت متفاوت را برای مشتریان اینترنت پر سرعت ارائه می‌دهند که در این مقاله قصد داریم‌ با برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت در کشور آشنا شویم.

ISP چیست؟

به شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت با سرعت بالا ISP می‌گویند. ISP مخفف عبارت Internet Service Provider است که معنی آن فراهم کننده سرویس اینترنت است.

شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت وایرلس
شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

ISP ها به شما کمک می‌کنند بدون دردسر و راحت به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید و به عنوان واسطه نقش آفرینی می‌کنند به صورتی که مشتریان خود را به ارائه دهندگان خدمات مخابراتی وصل می‌کنند که دارای زیر ساخت های مخابراتی قوی هستند و سرویس اینترنت را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

چون شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت هیچگونه تجهیزات مخابراتی ندارند و کلیه کابل‌ها و زیرساخت‌های مربوط به شرکت مخابرات و دستگاه‌های ارتباطی مخابرات است، این شرکت‌ها فقط ارائه دهنده اینترنت هستند. برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت از خطوط تلفن استفاده می‌شود که برای اینترنت ADSL کابل تلفن و در فیبرنوری خطوط فیبرنوری می‌باشد که ارسال و دریافت داده‌های کاربران به سرورها از طریق این خطوط انجام می شود.

ISPها تحت نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند و از این سازمان پروانه و مجوز لازم را دریافت کرده‌اند. در کشور ما شرکت‌های مختلفی برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت وجود دارند که از لحاظ کیفیت و تعرفه با همدیگر متمایز هستند، برخی از شرکت‌ها کیفیت اینترنت آنها بالاست و خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند و برخی از کیفیت پائینی برخوردارند. تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت در کشور عبارتند از:

شرکت مخابرات:

اینترنت adsl  مخابرات

متولی ارائه خدمات مخابراتی در کشور شرکت مخابرات است این شرکت علاوه بر ارائه خدمات مخابراتی و زیرساخت‌های ارتباطی خدمات اینترنتی را نیز همچون ISP ها ارائه می‌دهند.

شرکت مخابرات گستردگی و شهرت فراوانی دارد که همین گستردگی باعث شده مشترکین زیادی سرویس اینترنت پر سرعت خود را از این شرکت دریافت کنند. با توجه به ارائه سرویس و خدمات به مشتریان این شرکت در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات رادیویی در سال 92 رتبه آخر را دربین ده شرکت ارائه دهنده اینترنت به خود اختصاص داد و در همین ارزیابی در سال 93 رتبه ششم و البته در سال 98 جایگاه مخابرات بهبود پیدا کرد.        

 شاتل:

یکی دیگر از شرکت‌های ارائه اینترنت پر سرعت شرکت شاتل که سرویس های ADSL ,ADSL2+ را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

آسیاتک:

یکی دیگر از شرکت‌های ارائه اینترنت پر سرعت شرکت آسیاتک است که در سال 87 پی از اخذ مجوز از سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خدمات ADSL را آغاز کرد، تعداد دیگری از شرکت‌های ارئه اینترنت پر سرعت در کشور وجود دارد که شرکت اینترنت یاقوت هم یکی دیگر از آن شرکت‌هاست.

شرکت اینترنت یاقوت سال 1381 در استان مرکزی شهر ساوه تاسیس شد، این شرکت خدمات اینترنتی و فروش سرویس‌های اینترنت پر سرعت ADSL,ADSL2+، وایرلس، اینترنت TD-LTE و… را برای مشتریان خود ارائه می‌کند.

شرکت یاقوت با توجه به موقعیت شهر ساوه به عنوان یکی ار قطب های اقتصادی کشور سرویس اینترنت پر سرعت انتخابی مورد نظر مشتریان خود را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است حتی شرکت یاقوت در تعدادی از شهرهای ایران نیز سرویس‌های ذکر شده را ارائه می‌دهد.

این شرکت همچون رقبای خود برای رسیدن به جایگاه اول در زمینه رضایت مشتری بی سابقه کوشش می‌نماید.

شما از بین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت کدام شرکت را انتخاب کردید؟و آیا از خدمات آن‌ها راضی هستید؟

بیش‌تر بخوانید:

راهنمای خرید اینترنت

چرا پهنای باند اختصاصی را انتخاب کنیم؟

4.7/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا