دسته‌بندی نشده

چه سوالاتی باید از کارشناس نصب مودم بپرسیم؟

سوالاتی که از کارشناس نصب مودم باید بپرسیم بسیار مهم است و در امنیت وای فای تاثیر گذار است و در مواجه با مشکلات در اکثر مواقع نیاز به تماس با پشتیبانی نیست.با ما همراه باشید تا در ادامه موارد مهمی که باید از کارشناس نصب بپرسید با شما در میان بگذاریم.

اگر به مکانی جدید کوچ کرده باشید یا از سرویس‌دهنده خود راضی نیستید و می‌خواهید ISP خود را عوض کنید لازم است سوالاتی را در ذهن خود داشته باشید تا وقتی کارشناس ISP به منزل شما مراجعه کرد از آن بپرسید تا در آینده اگر به مشکلاتی برخوردید بتوانید خودتان آن مشکل را حل کنید. البته کسانی نیز هستند که با برخی موارد ابتدایی آشنایی دارند.برخی هم با مطالعه این مقاله دیگر نیاز به پرسیدن سوال ندارند.

اتصالات مودم چگونه است؟

مودم که با استفاده از آن می‌توانید از طریق خط تلفن به اینترنت متصل شوید دارای پورت‌هایی است که شاید برای شما سوال باشد که این پورت‌ها برای چه کاری روی مودم قرار داده شده‌اند. یکی از مهم‌ترین پورت‌ها روی مودم پورت لاین است که به خط مخابرات متصل می‌شود.پورت لاین روی مودم مشخص است و در پایین آن کلمه Line درج شده است.شما باید از کارشناس نصب بپرسید که اتصال مودم به خط مخابرات چگونه است و حتما نحوه نصب نویز گیر در مسیر اتصال خط تلفن را از کارشناس بپرسید.

چراغ‌های روی مودم چه چیزی را نشان می دهد؟

به زبان خیلی ساده زبان صحبت مودم با انسان با استفاده از چراغ‌های خود می‌باشد. مودم‌ها دارای یک چراغ پاور می‌باشند که وقتی آداپتور به برق متصل باشد چراغ پاور روشن می‌شود.چراغ بعدی چراغ Adsl می‌باشد که صحت ارتباط شما با دستگاه‌های مخابراتی است و اگر این چراغ ثابت باشد یعنی ارتباط شما بدون مشکل است.چراغ کناری Adsl که در زمان اتصال دائما چشمک زن است چراغ اینترنت شماست این یعنی اینکه مودم شما به درستی کانفیگ شده و در حال استفاده از آن می‌باشید. چراغ‌های دیگر مربوط به اینترفیس وایرلس و Rj45 می‌باشد.

سوالاتی که باید از کارشناس مودم بپرسید

اگر بخواهیم وای‌فای را کسی نبیند چه کاری باید انجام دهیم؟

آیا می‌دانید سیگنال وای فای با بازتاب و شکسته شدن به امواج ثانویه می‌تواند در مسافت‌های بیشتری در دسترس باشد. با این توصیف اگر مراقب رمز خود باشید باز هم سیگنال وای فای شما از محدوده منزلتان عبور کرده و در معرض هک قرار می‌گیرد.شما می‌توانید سیگنال وای فای خود را مخفی کنید تا در وای فای دستگاه قابل مشاهده نباشد.ناگفته نماند این روزها دیگر هک کردن نیاز به اطلاعات خاصی ندارد چرا که در سیستم عامل اندروید،ios و ویندوز نرم افزار های آماده ای وجود دارد که هر کاربری با کمترین سطح سواد می تواند با این نرم افزار ها کار کند و وای فای منزل شما را هک کند.

و اما هک وای فای شما تنها از ترافیک ماهیانه سرویس اینترنت کم نمی‌کند، این کار باعث می‌شود هکر وارد شبکه خانگی شما شود و اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما به وای‌فای متصل باشد به تمامی فایل‌های شخصی شما دسترسی پیدا کند.پیامد دیگر آن استفاده از اینترنت برای مشاهده سایت‌هایی هست که فیلترشده اند.

امن کردن وای فای

چگونه وای فای خود را امن کنیم؟

اگر تعداد کاراکتر های رمز وای فای بیش از 10 رقم باشد هک کردن رمز کار پیچیده ای خواهد شد. همچنین در انتخاب رمز وای فای باید از اعداد، حروف بزرگ و کوچک، کاراکترهای خاص و … استفاده کنید. از کارشناس نصب بخواهید رمز شما را پیچیده قرار دهد. نوع کدگذاری رمزتان باید wpa2 باشد چون در حال حاضر بهترین نوع کدگذاری رمز همین پروتکل است. همچنین قابلیت WPS را در وای فای خود خاموش کنید زیرا این قابلیت باعث خواهد شد تا با استفاده از نرم‌افزارهای آماده وای فای شما هک شود.

چگونه کاری کنیم فقط چند گوشی خاص به وای فای متصل شود؟

امروزه در تمامی مودم‌ها قابلیتی وجود دارد بنام Mac Filtering که می‌توانید آدرس مک گوشی خود را وارد لیست Mac Filtering مودم کنید و امنیت وای فای خود را بالا ببرید. با انجام اینکار اگر دیگران از رمز وای فای شما مطلع شوند دیگر نمی توانند به مودم شما متصل شوند زیرا Mac گوشی آنها در لیست مودم قرار نگرفته است. این را هم مدنظر داشته باشید که هر گوشی مک مخصوص خود را دارد.

بیشتر بخوانید:

9 روش تقویت سیگنال وای فای مودم

آموزش تنظیم مودم یوتل

تفاوت‌ بین مودم و روتر

4.8/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا