دسته‌بندی نشده

شبکه‌های اجتماعی، یک فاجعه یا یک نعمت؟

شبکه‌های اجتماعی سال‌هاست که در دسترس کاربران قرار داده شده. از این شبکه‌ها می‌توان استفاده‌های مختلف کرد، مثلا می‌توان یک فروشگاه آنلاین راه انداخت. میشه اخبار به روز و دقیق در اختیار مخاطبان گذاشت و یا می‌تونیم آموزش‌های رایگانی پیدا کنیم که یک حرفه را به صورت کامل بهمون یاد بده.

تاثیرات شبکه‌های اجتماعی

خب چطور این ابزار مفید می‌تونه فاجعه بار باشه؟

جواب ساده است بستگی داره که چطوری ازش استفاده بشه، بذارید مثال بزنم، شما یک اسحله در دست دارید، شما می‌تونید با این اسحله باعث وحشت مردم بشید، آدم بکشید یا از بانک دزدی کنید و یا می‌تونید با اسلحه‌ای که دارید باعث ایجاد امنیت در شهر شوید یا از یک سرقت بزرگ جلوگیری کنید؛ منظورم از جمله بستگی داره چطور ازش استفاده بشه، همین بود.

شما می‌توانید در برنامه اینستاگرام مقالات مفید منتشر کنید و همزمان می‌توانید اخبار و اطلاعات کذب منتشر کنید و باعث سردرگمی کاربر بشید.

می‌توانید آموزشی در مورد بهبود عملکرد خود در مدیریت کسب و کار خود را بدید و یا می‌توانید درباره‌ی انواع راه و روش‌های دزدی آموزش منتشر کنید.

بیایید درباره‌ی وضعیت این شبکه‌ها در کشور خودمون صحبت کنیم:

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نقش خیلی بزرگی در بازاریابی و گسترش شغل‌ها داشته و این صددرصد یک نعمت محسوب میشه

اینکه به اخبار به روز دنیا هم دسترسی داریم هم چیز بدی نیست.

مزایا و معایب شبکه های اجتماعی

حالا میخوام یکم از فاجعه این ماجرا بگم:

در حال حاضر افرادی در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنن که نوع فعالیت‌ها و اخلاقی که از خودشون نشون میدن به معنای واقعی خجالت‌آوره!! مشکل اینجاست که این افراد دنبال کننده‌های زیادی دارند حتی بیش‌تر از هنرمندان، ورزشکاران و آرتیست‌ها

و این یعنی فاجعه…

افرادی را بشناسی که در اشاعه فرهنگ کشورت تاثیر مخربی داشته باشند ولی وقتی اسم مریم میرزاخانی رو می‌شنوی، هیچ شناختی ازش نداشته باشی.

این افراد کارهای نادرست خودشون رو با اسم روشن فکری به مخاطبان و کاربران زیادی معرفی میکنن و اون رفتار برای مردم یه رفتار عادی میشه.

شاید خودشون و یا مخاطبینشون متوجه این اتفاق و تغییرات نشوند اما این رفتارها قطعا تاثیر منفی دارند. درست همینطور که دنبال کردن اخبار و هنرمندان یک انتخابه، دنبال کردن این افراد هم یک انتخابه.

اما قسمت دوم فاجعه اینجاست که هیچ راه فراری برای دوری از این افراد وجود نداره.

منظورم چیه؟! الان میگم

شده تا حالا از قصد تو یه جمع سوتی بدهید یا کار خنده داری انجام بدید؟ اگر هم انجام ندادید مطمئن هستم کسانی هستند که این‌کار رو انجام بدن. کمدین‌ها کارشون همینه. معمولا کسانی که اینکار رو انجام میدن دنبال توجه و مشهور شدن هستن.

اون افراد هم از همین استراتژی انجام میدن، برای مثال یک فایل شخصی و خصوصی خودشون رو منتشر می‌کنن و فقط کمی صبر می‌کنن تا دیده بشن این کار حتی توجه هنرمندان رو هم جلب میکنه، این فایل شخصی تو تمام شبکه‌های مجازی مثل بمب می‌ترکه

و رسانه‌های پرمخاطب این اتفاق رو به صورت یه خبر فوری منتشر می‌کنن و به همین راحتی آن‌ها معروف و معروف‌تر میشن.

بعضی اوقات حتی اخبار هم، هرچند به صورت منفی ازشون صحبت می‌کنن.

این بود از فاجعه‌ اصلی که باعث جا افتادن فرهنگ غلط میشه، افراد اشتباهی رو به شهرت می‌رسونه و باعث پول درآوردنشون میشه.

شبکه های اجتماعی

اما بریم سراغ قسمت خوب ماجرا

شبکه‌های اجتماعی یک منبع بی‌نهایت از آموزش‌های رایگان و کاربردیه. تقریبا برنامه‌ای نیست که نتونید آموزشش رو پیدا کنید. بعضی از مدرس‌ها این آموزش‌ها رو رایگان معرفی‌ می‌کنن، اما بعضی از مدرس‌های دیگه ترجیح میدن یه دوره کامل‌تر رو با قیمت مناسب بفروش برسونن.

فقط این نیست؛ تو برنامه اینستاگرام کلی شغل جدید ایجاد شد.کلی جوان موفق شدن با فروختن محصولات دست ساز خودشون کسب درآمد کنن، حتی به ثروت زیادی دست پیدا کنن.

در حال حاضر شما می‌تونید محصولاتی پیدا کنید که شاید تو هیچ فروشگاه اینترنتی دیگه‌ای پیدا کنید.

خوندن اخبار روز دنیا رو هم گفته بودیم اما به این فکر کنید که مردم شاید قصد راه اندازی یک کمپین برای کمک به یک کودک و یا گروه خاصی از افراد جامعه را داشته باشن، فقظ کمی تبلیغ نیازه تا این کمپین شناخته بشه و مبلغ زیلدی برای کمک جمع بشه.

آثار هنری هنرمندان تو شبکه‌های اجتماعی منتشر میشه و طرفدارهای زیادی پیدا میکنه که میتونه باعث انگیزه گرفتن آرتیست‌ها و یا هنرمندان برای خلق آثار جذاب‌تر بشه، حتی ممکنه فرهنگ و هنر ایرانی در بین کشورهای بزرگ دنیا معروف بشه.

میزان دانشی که از کهکشان‌ها و یا طبیعت کره زمین تو شبکه‌های اجتماعی منتشر میشه، شاید تو هیچ کتاب درسی و غیر درسی نشه پیدا کرد.

شبکه‌های اجتماعی کلی خوبی دارن، کلی هم بدی همونطور که گفتم بستگی داره که شما چطوری ازش استفاده کنید.

با وجود حرف‌های بالا به نظر شما شبکه‌های اجتماعی یک فاجعه است یا یک نعمت؟

بیشتر بخوانیم:

کنترل کودکان در اینترنت

4.9/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا