دسته‌بندی نشده

10 عادتی که شما را به یک فرد موفق تبدیل می‌کند

موفقیت، از آن واژه‌هایی است که خیلی‌ها به دنبال آن هستند. برای بعضی‌ها موفقیت روی نوک قله است. آن هم چه قله‌ای؟! آن هم کدام قله؟ قله‌ی قاف. اما برای بعضی‌ها موفقیت چیزی در همین نزدیکی‌هاست. به نظر این آدم‌ها، موفقیت خیلی دور نیست. با چند قدم می‌شود به آن رسید و به یک فرد موفق تبدیل شد. و در این میان کسانی هم هستند که موفقیت به نظرشان نه خیلی دور است و نه خیلی نزدیک. همه‌ی افرادی که جزء این سه دسته قرار می‌گیرند، به دنبال موفقیت هستند و شاید موفقیت ذکر هر روزه‌ی هر سه گروه باشد. و ما می‌دانیم که شما هم که این مقاله را می‌خوانید به دنبال موفقیت هستید. به دنبال رسیدن به موفقیت. در این مقاله با ما همراه باشید. قرار است با هم سفری به دنیای موفقیت داشته باشیم. قرار است رازهایی را به شما بگوییم. رازهایی در قالب عادت. و چون معتقدیم که موفقیت یکی از آن چیزهایی است که با نظم و انضباط می‌توان به آن رسید، این رازها را در قالب 10 عادت بیان خواهیم کرد. ما در این مقاله از 10 عادت خواهیم گفت که شما را به فردی موفق تبدیل می‌کند.

عادت افراد موفق
گام به کام تا موفقیت

تعریف «عادت»

بگذارید در همین آغاز کمی از واژه‌ی «عادت» بگوییم. عادت به معنای رسم و سنت می‌باشد. به معنای رفتاری پیوسته و همیشگی. حال که معنای «عادت» را دانستیم، بهتر و اصولی‌تر می‌توانیم پیش برویم. گفتیم که هر «عادت» حکایت از رفتاری پیوسته و همیشگی دارد. پس عادت با یک روز و دو روز به دست نخواهد آمد. باید آن رفتار را به صورت مداوم، پیوسته و همیشگی تکرار کنید. به گونه‌ای که جزئی از شخصیت شما بشود. حال با این مقدمات سفری را آغاز خواهیم کرد به سوی عادت‌های موفقیت. آن هم فقط 10 عادت. توجه داشته باشید که همان طور که اشاره کردیم، باید رفتارها را در خود نهادینه کنید تا تبدیل به عادت شوند.

پیش درآمد: پیش از شروع 10 عادت که شما را به فرد موفقی تبدیل می‌کند

از خودشناسی بسیار گفته اند و بسیار شنیده ایم. اما خودشناسی آنقدر مهم است که می‌شود بارها و بارها از آن گفت و باز هم حرفی برای گفتن داشت و گوشی برای شنیدن و چشمی برای خواندن. پیش از شروع 10 عادت برای رسیدن به موفقیت و تبدیل شدن به یک فرد موفق، شما باید صریح و بی‌پرده با خودتان، خواسته‌هایتان، دستاوردهای‌تان، اهداف‌تان و تعریف‌تان از موفقیت رو به رو شوید. برای این کار بهتر است، کاغذ و قلمی داشته باشید و این موارد را ثبت کنید (آن جمله‌ی حکیمانه را فراموش نکنید که می‌گوید کمرنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارتر است). وقتی از دستاوردهای زندگی، از اهدافی که در گذشته به آن‌ها رسیده اید، از خواسته‌ها و اهداف آینده و از تعریف شخصی‌تان درباره‌ی موفقیت می‌نویسید، انگار خودتان را بهتر می‌شناسید. شفاف‌تر و کامل‌تر با خودتان روبه‌رو می‌شوید. فراموش نکنید که حتما در همین قدم اول، به تعریف خودتان از موفقیت اشاره کنید. چون بسیار مهم است که شما چه تعریفی از موفقیت داشته باشید. اگر تعریف و چشم انداز موفقیت را از نگاه خودتان تعریف کنید، مسیر برای‌تان روشن‌تر خواهد شد. می‌دانید که باید به دنبال چه چیزی باشید و برای چه چیزی تلاش کنید.

10 عادتی که شما را به فرد موفق تبدیل می‌کند

از همین جا قرار است سفرمان را آغاز کنیم. سفر به سرزمین موفقیت و آنچه در این سفر نیاز دارید، 10 عادت است. 10 رفتاری که باید به صورت پیوسته، مداوم و همیشگی در شما نهادینه شود. در این سفر با 10 وادی یا همان 10 عادت آشنا خواهید شد. در صورتی که این عادت‌ها را در خود ایجاد کنید و به این عادت‌ها پایبند باشید، در سرزمین موفقیت مقیم خواهید شد. اما فراموش نکنید که همان‌طور که در محله‌ی پیش از عادت به آن اشاره کردیم، بسیار مهم است که در همان آغاز تعریف خود را از موفقیت مشخص کنید تا طی کردن مسیر و رسیدن به موفقیت برای‌تان روشن‌تر شود.

نخستین عادت: از خودت بخواه، فقط از خودت!

در گام اول باید این عادت را در وجود خود تقویت کنید که برای رسیدن به موفقیت باید به این باور برسید که شما هستید که مسیر زندگی را هموار می‌کنید. شما مسئول هر آن چیزی هستید که می‌خواهید در زندگی به آن برسید. اگر این باور را داشته باشید، می‌توانید شکست‌ها و پیروزی‌ها را بپذیرید و از آنها درس بگیرید. می‌دانید که اگر شکست خورده‌اید، خودتان از همه بیشتر مسئول این شکست بوده‌اید و اگر هم پیروز شده‌اید، تلاش‌های شما، زمینه‌ی این پیروزی را فراهم کرده است. عادت اول به شما می‌گوید و نشان می‌دهد که افراد موفق باور دارند که بخش زیادی از رفتارها و اتفاقاتی که در زندگی شان رخ می‌دهد، نتیجه‌ی انتخاب‌های آگاهانه آن‌ها می‌باشد و نه نتیجه‌ی شرایط محیطی و بیرونی.

برای موفق شدن باید رفتارهای درست داشت
پیش به سوی موفقیت

دومین عادت: من یک فرد موفق خواهم شد.

افراد موفق خودشان را باور دارند. آنها چنان این فکر را در وجودشان نهادینه کرده‌اند که تبدیل به عادت شده است. آن‌ها باور دارند که اگر اقدام به انجام دادن کاری بکنند، قطعا موفق خواهند شد. جاه طلبی یکی از عادت‌های رفتاری افراد موفق می‌باشد. این جاه طلبی نتیجه باور آن‌ها به خودشان و موفقیت‌هایشان می‌باشد.

سومین عادت: چشم اندازها را ببین!

یک فرد موفق نگاهی متفاوت دارد. او مسائل را از زوایای گوناگونی می‌بیند و بررسی می‌کند. افراد موفق به چشم اندازها نگاه می‌کنند. به این معنا که اگر کاری را شروع می‌کنند، به نتیجه و پایان آن کار فکر می‌کنند و این نتیجه و پایان را برای خود مجسم می‌نمایند. بعد از اینکه چشم‌انداز را متصور شدند و مجسم نمودند، بررسی و ارزیابی های‌شان را آغاز می‌نمایند. به این معنا که بررسی می‌کنند که آیا این آینده و چشم‌انداز همان چیزی هست که به دنبال آن می‌باشند؟ اگر شما این عادت را در خود نهادینه کنید و به آن پایبند باشد، می‌توانید قدم‌هایی را که بر می‌دارید و کارهایی را که انجام می‌دهید، ارزیابی نمایید. شما می‌توانید سیر حرکت خود را در کاری که می‌خواهید انجام دهید مجسم کنید. با این کار شما مسیری را که می‌خواهید بپیمایید ابتدا در ذهن‌تان تصویرسازی می‌کنید و با این کار با سختی و آسانی‌ها و مشکلات احتمالی این مسیر آشنا خواهید شد. و وقتی که این مسیر را در دنیای واقعی پیش ببرید، تا حدی می‌توانید آن را پیش بینی کنید. این گونه می‌توانید از برخی شکست‌های احتمالی جلوگیری نمایید.

چهارمین عادت: اولویت‌بندی فراموش نشود.

سومین عادتی که یک فرد موفق دارد و شما که به دنبال موفقیت هستید، باید آن را به کار ببندید، اولویت بندی است. یعنی چه؟ یعنی کاری را که می‌خواهید انجام دهید، به بخش‌های کوچک تقسیم کنید. حالا به این بخش‌ها خوب نگاه کنید و ببینید که کدام بخش از آن کار اولویت دارد و انجام آن ضروری است. شما باید پیش از همه، آن بخش از کار را انجام بدهید. وقتی به ترتیب اولویت کارهایتان را انجام می‌دهد، مسیر موفقیت برای شما مسیر منظم و سر راستی خواهد شد.

برای موفق شدن باید اولویت بندی داشت
اولویت بندی عامل موفقیت

پنجمین عادت: برو کار می‌کن، مگو چیست کار؟!

از مهم‌ترین عادت‌های یک فرد موفق، کار کردن است. افراد موفق فکرهایشان را عملی می‌کنند. پس اگر می‌خواهید شما هم یکی از همین افراد موفق باشید، فقط یک جا ننشینید و فکر کنید! بلکه بلند شوید و فکرهایتان را اجرا کنید! کار کنید. مطمئن باشید که در جریان کار، چیزهای بسیار زیادی می‌آموزید.

ششمین عادت: گله و گله گذاری را به دست باد بسپار!

یکی از عادت‌های مهم یک فرد موفق، دوری از گلایه و افکار منفی می‌باشد. افراد موفق خوب می‌دانند که این گلایه‌ها و افکار منفی، نه تنها هیچ فایده‌ای ندارند، بلکه یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های آدمی را که همان وقت است، می‌دزدند و هدر می‌دهند. این خیلی طبیعی است که در جریان بعضی از کارها، کمی ناراحتی و اضطراب سراغمان بیاید، اما باید این عادت را در خودمان تقویت کنیم که به این اضطراب‌ها میدان ندهیم. بلکه به دنبال حل مشکلاتی باشیم که باعث به وجود آمدن ناراحتی و اضطراب شده است.

هفتمین عادت: در ستایش اصالت یک فرد موفق

یکی از درخشان‌ترین عادت‌های یک فرد موفق، اصیل بودن است. افراد موفق از تقلید به دور هستند. آن‌ها به گونه‌ای کار می‌کنند که امضای شخصی‌شان پای کارهایشان وجود داشته باشد. به این معنا که هیچ کس نمی‌تواند، آن کار را شبیه آنها انجام دهد.

 هشتمین عادت: ز گهواره تا گور دانش بجوی!

این شعار یک فرد موفق است. اگر می‌خواهید فرد موفقی باشد، پیوسته و مداوم در حال یادگیری باشید! برای یادگیری سن و سال تعریف نکنید! باید اطلاعات‌تان را به روز نگه‌دارید و دانش و آگاهی‌تان را توسعه دهید.

آموزش مداوم عامل موفقیت
آموزش مداوم عامل موفقیت

نهمین عادت: انعطاف‌پذیر بودن و سازگاری با شرایط

یکی از مهم‌ترین عادت‌هایی که یک فرد موفق دارد سازگاری با شرایط می‌باشد. اگر به دنبال موفقیت هستید، حتما این عادت را در وجودتان تقویت کنید. بسیاری از اوقات ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ دهد. افراد موفق در برابر اتفاقات غیر قابل پیش بینی دچار اضطراب نمی‌شوند چون آنها سازگار بودن را تمرین کرده اند و به صورت عادت درآورده‌اند.

دهمین عادت: فرد موفق به تندرستی و سلامتی خود اهمیت می‌دهد

یک فرد موفق قدر نعمت‌ها و توانایی‌هایشان را می‌داند و مراقب داشته‌هایشان می باشد. او به سلامت و تندرستی خود اهمیت می‌دهد. اگر می‌خواهید یکی از همین افراد موفق باشید، عادت رسیدگی به بدن و مراقبت از سلامتی را در وجود خود تقویت کنید.

بیشتر بخوانید:

موفقیت در کاهش وزن مجازی یا واقعیت

5/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام علیکم و اما بعد ……
    10 عادت عالی بود باید ما همیشه عادت های قدیمی خود کنار بگذاریم مانند دیدن شبکه های اجتماعی . دیدن تلویزیون . تنبلی . زمان را حدر دادن .تقکر نکردن . جستجو نکردن .تمرین نکردن و اهمیت ندادن به خود . امثال این ها و باید از این عادات دوری کنیم و عادات جدید را یاد بیگیرم قسمی که شما گفتید دو عادت دیگر هم مهم است که شما نگفتید عبارتند از 1 با ترس رو به رو شدن 2 ورزش کردن عادات افراد موفق است تشکر از شما . موفق و کامگار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا