مجله یاقوت

آیا رژیم غذایی اینترنتی در کاهش وزن موثر است؟

حتماً نام رژیم غذایی اینترنتی به گوشتان رسیده است! آیا با برنامه‌های غذایی که اینترنت در اختیار ما قرار می‌دهد می توان به کاهش وزن و سایز مناسب امیدوار بود؟ هم بله و هم خیر!

حقیقت این است که بستگی به نوع رژیم غذایی اینترنتی دارد و همینطور می‌بایست فاکتورهایی که در رژیم غذایی رعایت شده است ارزیابی شود. در این مقاله از یاقوت با همراه باشید:

آیا رژیم غذایی اینترنتی موثر است؟
رژیم غذایی اینترنتی

شناسایی بهترین رژیم غذایی اینترنتی

ما قصد داریم به شما بگوییم که چطور می‌توانید رژیم غذایی اینترنتی خوب را از بد تشخیص دهید. اول اینکه هرگز یک نسخه برای همه افراد نباید پیچیده شود! بگذارید در خصوص این موضوع مثالی برای شما بزنیم. فرض کنید شما و دوستتان هر دو قصد کاهش وزن دارید، شما اندام سیبی شکل و دوستتان اندام گلابی شکل دارد! حال به یکی از پیج‌های اینستاگرامی مراجعه می‌کنید و هزینه بابت دریافت رژیم غذایی اینترنتی دریافت می‌کنید و در نهایت می‌بینید که برای هر دوی شما یک نوع رژیم اینترنتی ارسال شده است در صورتی که رژیم غذایی کسی که اندام سیبی شکل دارد به نسبت کسی که اندام گلابی شکل دارد بسیار فرق می‌کند!

پس در چنین شرایطی باید گفت که رژیم غذایی آنلاین خوب نیست. اما راه حل چیست؟ برای شناسایی بهترین رژیم غذایی اینترنتی مخصوص خودتان می‌بایست بدانید که این رژیم توسط چه فرد یا گروهی در اختیار شما قرار می‌گیرد. رژیم غذایی می‌بایست توسط یک پزشک به تایید برسد، در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که رژیم مورد نظر مناسب است!

پس می‌بایست اطمینان حاصل کنید که رژیمی که برای شما اعلام شده است توسط یک پزشک نوشته و بررسی شود.

فاکتورهای مهم دیگری که برای شناسایی رژیم غذایی آنلاین مناسب نیاز است را با هم بررسی می‌کنیم:

ارزیابی شاخص توده بدنی

به هر حال برای استفاده از رژیم غذایی مناسب می‌بایست شاخص توده بدنی شما ارزیابی شود. شاخص توده بدنی که با عنوان bmi نشان داده می‌شود یکی از روش‌های محاسبه وزن مناسب بدن است و فرمول مخصوص خود را دارد. بنابراین پیش از این که تغذیه مناسب رژیم برای شما تنظیم شود نیاز است که بتوانید شاخص توده بدنی خود را مشخص کنید. این شاخص میزان بافت چربی بدن را در مقایسه با بافت‌های استخوان و عضله ارزیابی می‌شود. رژیم غذایی آنلاین خوب بر مبنای شاخص توده بدنی هر شخص باید فرق داشته باشد. اگر فردی شاخص توده بدنی بالایی داشته باشد به این معنی است که میزان چربی‌های موجود در بدن او بالا است.

بررسی بیماری‌های شخص

بسیاری از افراد از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند. مثلاً کسانی که دیابت دارند و چاق هستند و یا افرادی که دیگر بیماری فشار خون بالا هستند می‌بایست رژیم غذایی اینترنتی خاصی داشته باشند. این موضوع به نوبه خود اهمیت داشته و بر اساس شرایط رژیم غذایی سنجیده می‌شود. یک نکته بسیار مهم که می‌بایست بدانید این است که رژیم غذایی نباید سلامت شخص را زیر سوال ببرد. پس بسیار مهم است که از رژیم اینترنتی مناسب با شرایط جسمی شخص استفاده شود نه نسخه‌های تکراری که در اینترنت برای همه افراد تجویز می‌شود. بسیاری از افراد منع استفاده از گوشت قرمز را دارند در صورتی که در بسیاری از رژیم‌های غذایی خاص این موضوع به شکل دیگری ارزیابی می‌شود. پس از یاد نبرید که به طور کلی موقعیت رژیم غذایی آنلاین در کاهش وزن بسیار پر اهمیت بوده و می‌بایست ارزیابی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد و شاخص بندی‌های خاصی را منجر شود.

توجه به سن

رژیم غذایی اینترنتی که برای بزرگسالان در نظر گرفته می شود به نسبت کودکان متفاوت است. بنابراین اگر قصد استفاده از رژیم غذایی آنلاین دارید باید بدانید که این رژیم برای سن شما مناسب است یا خیر. یک نکته مهم دیگر که شاید بهتر باشد به صورت کاملاً کاربردی به آن بپردازید این است که بسیاری از اصول رژیم غذایی در شرایط خاصی ارزیابی می‌شود. یعنی کسانی که قصد دارند رژیم غذایی را به شکل ایده آل دنبال کنند باید شاخص توده بدنی را بر اساس سن خود در نظر بگیرند. هرگز رژیم غذایی اینترنتی که برای بزرگسالان تجویز می‌شود به نسبت کودکان یکسان نبوده و این موضوع می‌بایست به صورت کاملاً دقیق و کاربردی بررسی شود.

یک نکته مهم دیگر در راستای رژیم غذایی اینترنتی این است که شما بتوانید موقعیت رژیم خود را به شکل کاملاً کاربردی در نظر بگیرید. یعنی رژیم غذایی اینترنتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌بایست ساختاری قابل قبول داشته باشد در غیر این صورت نمی‌توان به کیفیت آن امیدوار بود. در سال‌های اخیر وضعیت رژیم غذایی با تغییراتی همراه بوده است و این موضوع سبب می‌شود تا افراد برای استفاده از این رژیم غذایی مناسب یک سری شرایط را مدنظر قرار دهند.

بهترین رژیم غذایی اینترنتی چه ویژگی هایی دارد؟
بهترین رژیم غذایی اینترنتی

تفاوت رژیم غذایی اینترنتی و مراجعه حضوری

اگر همه چیز تحت کنترل باشد، هیچ فرقی بین رژیم غذایی اینترنتی و مراجعه حضوری به پزشک وجود ندارد! در دنیای امروز شما می‌توانید با بهترین پزشک از یک کشور دیگر به صورت آنلاین خدمات دریافت کنید و وزن خود را کاهش دهید. به طور کلی شما زمانی می‌توانید رژیم غذایی خوبی را دریافت کنید که همه فاکتورهای لازم برای ارائه رژیم غذایی شما در نظر گرفته شده باشد.

رژیم غذایی تحت نظر پزشک
رژیم غذایی

یعنی وزن، قد، شاخص توده بدنی، نوع استایل، سبک زندگی، وضعیت گوارش، میزان ورزش و … بررسی شود. اگر همه این موارد به همراه محدودیت‌ها و بیماری‌ها بررسی شد شرایط برای استفاده از رژیم غذایی اینترنتی مهیا بوده و هرگز نیازی به مراجعه حضوری ندارید. پس این تصور که رژیم غذایی آنلاین به طور کلی اشتباه بوده و نمی‌تواند روی سایز افراد تاثیر بگذارد اشتباه است، در استفاده از رژیم غذایی مهمترین چیز سلامت انسان است و اگر همه پارامترهای مربوط به سلامت شخص به درستی رعایت شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد پس این نکته همیشه در ذهن شما وجود داشته باشد که رژیم غذایی آنلاین در افراد متفاوت بوده و ساختاری مخصوص دارد.

خطرات رژیم‌های غیر اصولی را جدی بگیرید!

فرقی نمی کند شما رژیم غذایی اینترنتی را انتخاب می‌کنید و یا به پزشک مراجعه می‌کنید، اگر رژیمی که برای شما در نظر گرفته شده است غیر اصولی باشد، در خطر خواهید بود. پس بدانید که قرار است چه رژیمی را پشت سر بگذارید از یاد نبرید که به طور کلی رژیم‌های غیرعلمی سبب آسیب زیاد به پوست، مو و بافت معده شما شده و در نهایت منجر به بیماری می‌شود. سعی کنید در خصوص رژیم غذایی یک سری اصول را مدنظر قرار دهید. مثلاً اینکه به صورت جدی ارزیابی کنید که رژیم مورد نظر ویتامین‌های لازم را در بر می‌گیرد یا خیر. آیا شامل محدودیت‌های سنگین برخی از مواد غذایی خواهد بود یا خیر. بررسی کنید که استفاده از رژیم غذایی در طولانی مدت چقدر می‌تواند به جسم شما آسیب برساند. از یاد نبرید که به طور کلی متابولیسم بدن شما بر اساس نوع رژیم مشخص می‌شود و هرچه این متابولیسم بیشتر و بهتر باشد وضعیت سوخت و ساز شما نیز بهبود خواهد داشت.

رژیم غذایی اینترنتی اصولی

رژیم غذایی اینترنتی استاندارد، شامل سه وعده غذای اصلی و همینطور چندین میان وعده است. با نخوردن نمی‌توانید کاهش وزن درستی داشته باشید. شما باید وعده‌های زیاد با مقدار کم را امتحان کنید. میزان کالری دریافتی هر شخص به نسبت شخص دیگر فرق دارد و این موضوع در رژیم غذایی اینترنتی اصولی می‌بایست مشخص شده باشد. از یاد نبرید که وزن و سن و وضعیت سلامتی از مواردی است که می‌بایست بر اساس رژیم غذایی بررسی کنید.

از سوی دیگر رژیم غذایی آنلاین باید مناسب با سلیقه و ذائقه شما باشد به طوری که از غذا خوردن لذت ببرید. مثلاً استفاده از نان و غلات و میوه و سبزیجات از موارد مهمی است که در رژیم غذایی آنلاین باید به آن دقت شود.

در سال‌های اخیر به طور کلی کسانی که درگیر بیماری‌های دیابت، چربی خون و کبد چرب هستند رژیم‌های غذایی مخصوص به خود را دارند و هرگز نباید از رژیم‌های سخت پیروی کنند.

رژیم غذایی آنلاین و اینترنتی چه مزیت ها و معایبی دارد.
رژیم غذایی آنلاین

دریافت رژیم غذایی اینترنتی

برای دریافت رژیم اینترنتی هم روش آنلاین و هم تلفنی در اختیار شما قرار می‌گیرد و سوالات اولیه از شما پرسیده می‌شود. تعیین وقت هم به شکل تلفنی و هم به صورت واتساپی خواهد بود. دقت کنید که در هر دو روش می‌بایست مشخصاتی که از وضعیت بدن خود ارائه می‌دهید باید دقیق و اصولی باشد. در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد و مشکلات شما بیشتر می‌شود. البته که شما می توانید رژیم غذایی آنلاین بسیار خاص خود را داشته باشید. همینطور نیاز است برنامه ریزی اصولی در خصوص رژیم صورت بگیرد. به این ترتیب بانوان باید در پروسه کاهش وزن صبور باشند و سعی کنند بهترین نوع رژیم غذایی اینترنتی را انتخاب کنند. در هر صورت در دنیای امروز داشتن رژیم غذایی خوب یک امتیاز مهم محسوب می‌شود و شما باید بتوانید این امتیاز را به خوبی پشت سر بگذارید.  

رژیم غذایی اینترنت با روش اصولی و درست
رژیم غذایی آنلاین

نتیجه گیری:

رژیم غذایی اینترنتی که برای بزرگسالان در نظر گرفته می‌شود به نسبت کودکان فرق دارد. بنابراین اگر قصد استفاده از رژیم غذایی آنلاین دارید باید بدانید که این رژیم برای سن شما مناسب است یا خیر. اگر همه چیز تحت کنترل باشد، هیچ فرقی بین رژیم اینترنتی و مراجعه حضوری به پزشک وجود ندارد!

5/5 - (11 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا