دسته‌بندی نشده

چرا اینترنت بی سیم انقدر کند کار می‌کند؟

سرعت پایین اینترنت می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، همیشه برای رفع مشکل ضعیف بودن وای فای، نیاز به انجام کارهای تخصصی نیست. گاهی با انجام چند کار ساده، می‌بینید که مشکل شما به راحتی حل شده است. از اینترنت در محل کار، فرودگاه‌ها، منازل، کافی شاپ، رستوران، هتل‌ها و … استفاده می‌شود و نیاز افراد را تامین می‌نماید. پس باید اینترنتی پر سرعت و با کیفیت باشد تا بتوان از مزایای آن حداکثر استفاده را کرد و از سرعت و کیفیت نهایت لذت را برد.در این مقاله، شرکت اینترنت یاقوت(معتبرین شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی، وایرلس،…. )، یک سری اقدامات را پیشنهاد می‌دهد که بهتر است قبل از انجام هر کاری دیگری، آنها را امتحان کنید؛در این مقاله همراه باشید:

کندی سرعت اینترنت بی سیم

کند بودن سرعت اینترنت بی‌سیم
اینترنت بی سیم

امروزه اینترنت بی‌سیم در بین اکثر افراد جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت تقریبا هیچ خانه‌ای را بدون این وسیله پیدا نخواهید کرد. مخصوصا جوانان و نوجوانان که از این دستگاه به صورت مداوم استفاده می‌نمایند.

با استفاده از اینترنت بی‎‌سیم شما به یک شبکه سراسری و دنیای مجازی  وصل می‌گردید، این وسیله اینترنت پر سرعتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از استفاده آن لذت ببرید. این وسیله دستگاهی کاربردی و بهینه می‌باشد که فواید زیادی دارد ولی در کنار مزیت‌هایش، یک سری مشکلات را نیز به همراه دارد.

یکی از این مشکلات کندی سرعت اینترنت وایرلس می‌باشد، که کاربران خود را بعضی مواقع بسیار کلافه می‌کند. این کندی حوصله سر بر می‌باشد و در بعضی مواقع سبب عقب افتادن کارهای افرادی که با اینترنت سروکار دارند می‌گردد.

کندی سرعت اینترنت وایرلس اتفاقی می‌باشد که، ممکن است برای هر شخصی که از این وسیله استفاده می‌کند بیفتد، پس برای افراد برطرف کردن علت کندی اینترنت بی سیم مهم می‌باشد و اهمیت ویژه‌ای دارد. اینترنت بیسیم یک شبکه محلی است که به وسیله یک سری امواج رادیویی دستگاه‌های مورد نظر مثل لپ تاپ یا موبایل را به اینترنت متصل می‌سازد. شما در محل‌های عمومی مثل فرودگاه‌ها، رستوران‌ها، محل کار و … می‌توانید به اینترنت بی سیم آن متصل شوید و از اینترنت آنجا استفاده نمایید.

دلایل کندی سرعت اینترنت بی سیم

هیچ فردی از پایین بودن سرعت اینترنت راضی نمی‌باشد، و در صورت ایجاد این اتفاق در صدد رفع این مشکل بر می‌آید. یک سری دلایل وجود دارد که سبب می‌شود سرعت اینترنت شما پایین باشد و کندی اینترنت را به همراه داشته باشد. اولین دلیلی که سبب کندی سرعت اینترنت بی سیم می‌گردد، تعداد وسایل زیادی می‌باشد که به این دستگاه به صورت همزمان متصل گردیده است. روترهایی که قدیمی هستند زیاد برای مدیریت چندین دستگاه اینترنت بی سیم مناسب نمی‌باشند.

اگر تعداد دستگاه‌های وصل شده زیاد گردد، علاوه بر قطع شدن اتصال یک سری از این دستگاه‌ها، سرعت اینترنت به طرز قابل توجهی پایین می‌آید. اگر شما توانایی مالی داشته باشید می‌توانید یک دستگاه جدیدتر تهیه کنید، که در حین اتصال چندین دستگاه دیگر شاهد کندی اینترنت بی سیم نباشید. برد سیگنال دستگاه اینترنت بی سیم شما و ضریب نفوذ آن یکی از دلایل مهم دیگر می‌باشد، که باید به آن توجه نمود.موردی که می‌تواند مهمترین دلیل برای کندی سرعت اینترنت وایرلس باشد، محل جایگذاری روتر است.

دلایل کندی سرعت وای فای

اینترنت بی سیم  قادر می‌باشد دو سیگنال منتشر کند،  یکی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و دیگری با فرکانس 5 گیگاهرتز را می‌توانند ارسال کند. در بین این دو نوع سیگنال 5 گیگاهرتزی سرعت بیشتری را قاد می‌باشد که ارائه دهد. البته امروزه از سیگنال 2.4 گیگاهرتز به کرات استفاده می‌گردد، یک دلیل مهم آن نیز این می‌باشد که، این سیگنال بر عکس سیگنال ۵ گیگاهرتز می‌تواند حتی از یک دیوار بتنی نیز عبور نماید.

کابل‌های قدیمی یکی از عوامل کندی اینترنت

استفاده از کابل‌های قدیمی دلیل دیگر کاهش سرعت اینترنت بی سیم می‌باشد. اگر کامپیوتر خود  را به صورت مستقیم به روتر وصل کردید، یا از کابل‌های اترنت در منزل خود استفاده می‌نمایید، بهتر است این دو مورد را چک نمایید. درست است که کابل‌های برق می‌توانند عمری بیش از ۵۰ سال نیز داشته باشند، اما کابل‌های شبکه با گذشت زمان بروزرسانی می‌شوند، و قابلیت این که اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند را دارا می‌شوند.

اگر سرعت اینترنت بی سیم شما با کندی مواجه شده است، مشکل را می‌توانید از کابل‌های قدیمی خود ببینید.

با توجه به نوشته‌های روی کابل می‌توانید آنها را چک نمایید. روی اغلب این نوع کابل‌ها یک  شماره مخصوصی با عنوان شماره Cat نوشته شده است، که نشان دهنده شماره مدل و سری آن است.

می‌توان‌ گفت نوع Cat-5 قدیمی‌ترین و شاید کندترین کابل شبکه می‌باشد. سرعت این کابل از 100 مگابیت بر ثانیه هیچ وقت بیشتر نمی‌شود.

اگر از کابل Cat-5 استفاده می‌کنید، ممکن است علت کندی سرعت اینترنت بی‌سیم  شما همین نوع کابل باشد. غیر از این موضوع می‌توان‌ گفت به علت ظریف بودن کابل‌های شبکه آنها به سرعت آسیب می‌بینند، به همین دلیل احتمال دارد خود کابل نیز دچار مشکل شده باشد. 

با استفاده از یک تستر کابل شبکه می‌توانید از سلامت کابل خود مطمئن شوید، و با همین راهکار ساده از کندی سرعت اینترنتی بی سیم خود جلوگیری نمایید.

خود شرکت ارائه دهنده اینترنت عامل کندی می‌باشد

اگر شما از اینترنت بی سیم کم استفاده نمایید و یا از حد معینی استفاده شما فراتر برود و یا شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت متوجه شوند شما از سرویس اشتراک گذاری فایل استفاده می‌نمایید، ممکن است سرعت اینترنت بی سیم شما را کاهش دهند.

امکان دارد این اتفاق در اینترنت‌های منازل مشاهده شود و همین امر یک دلیل برای کاهش سرعت اینترنت بیسم شما باشد. برای همین موضوع شما باید میزان مصرف خود را زیر نظر داشته باشید، و آن را به صورت دوره‌ای و منظم چک نمایید. اگر متوجه گردید مقدار آن کم شده است و هیچ گونه مشکل فنی نیز ندارد، ممکن است شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سرعت شما را کاهش داده باشند.

دلایل دیگر کندی اینترنت

شاید کانال اینترنت بی سیم شما به طرز عجیبی شلوغ است، این یکی دیگر از دلایل کندی اینترنت می‌تواند باشد و سبب ایجاد مشکلاتی در استفاده شما گردد.

افرادی که در شهرهای شلوغ و آپارتمان‌ها زندگی‌ می‌کنند و محل اقامت آنها در این‌گونه محیط‌ها می‌باشد، توسط چند صد شبکه اینترنت بی سیم احاطه شده‌اند.

اینترنت بیسیم در کانال های شلوغ ضعیف می‌شوند

این شبکه‌های اینترنت بی سیم تا حدودی کانال‌های بی سیم اینترنت را مشغول می‌کنند و نتیجه‌ای که در پی دارد این است که پهنای باند برای استفاده افراد دیگر کاهش می‌یابد.

شما با تغییر کانال اینترنت بی سیم خود می‌توانید این مشکل را تا حدودی برطرف نمایید. امروزه اکثر دستگاه‌های روتر این کار را به صورت خودکار و مستقل انجام می‌دهند و خلوت‌ترین کانال را انتخاب می‌نمایند.

یکی دیگر از علائم این کندی پایین بودن سرعت سرور DNS شرکت ارائه دهنده اینترنت می‌باشد. جدا از این که شما از کدام اینترنت بی سیم خود را تهیه کرده‌اید، تمام این سرویس‌ها از یک دامنه مشخص استفاده می‌کنند. این سامانه با اشاره شما و اضافه کردن آدرس مرورگر خود در یک وبسایت شروع به کار می‌نماید.

سخن پایانی در رابطه با کندی اینترنت

اگر تمام دلایل بالا نبود شاید مجبور به ریست مودم خود شوید.

اگر سرعت اینترنت تا چند روز‌ قبل برای شما خوب بوده است و هیچ مشکلی با آن نداشته‌اید، ولی بصورت ناگهانی با افت سرعت و قطع و وصلی مواجه شدید، توصیه می‌شود با شرکت ارائه دهنده اینترنت بی سیم خود مشکل را در میان بگذارید.

DNS حکم یک دفترچه تلفن را دارد  که آدرس‌های آی‌پی و دامنه وبسایت‌ها را درون خود جا داده است، و آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران استفاده از اینترنت بی سیم  از سرور DNS که ISP در دست دارند استفاده می‌کنند، اما این سرورها خود  در اکثر زمان‌ها سبب افت سرعت اینترنت بی سیم می‌گردد. شما می‌توانید با تغییر سرور DNS و همچنین انتخاب یک سرور که سریع‌تر می‌باشد می توانید سرعت اینترنت را افزایش دهید و از اینترنت بی سیم پر سرعت خود نهایت لذت را ببرید.

اگر از نظر شرکت ارائه دهنده اینترنت شما همه چیز درست بود، و مشکلی از جانب آن‌ها نبود شما می توانید با ریست کردن مودم خود سبب رفع این کندی و یا قطع و وصلی شوید. البته همیشه این کار راه گشا نیست و سبب رفع مشکل نمی شود. بهترین راه کمک از پشتیبان و کارشناس مربوطه می‌باشد که به رفع مشکل شما بپردازد.

اینترنت پرسرعت وایرلس یاقوت

راهکارهای افزایش سرعت وای فای

با دلایلی که بالا گفته شد شما میتوانید علت کندی اینترنت بی سیم خود را پیدا کرده و به رفع عیب و مشکل آن بپردازید. حال با هم به بررسی چن راهکار جهت افزایش سزعت وای فای می‌پردازیم:

1. مودم را در مرکز خانه خود قرار دهید

مودم باید در مرکز خانه قرار بگیرد؛ البته اگر قرار است تمامی افراد خانه از آن استفاده کنند. قرار دادن مودم در گوشه‌ای از یک اتاق، باعث می‌شود بیشترین انتن‌دهی در حول محور آن اتفاق بیافتد. در نتیجه اینطور می‌شود که اینترنت در آن اتاق و فضاهایی که در نزدیکی آن هستند با سرعت بیشتری عمل می‌کند. چه بسا، آن فضاها محدوده‌ای از کوچه یا خانه‌ی همسایه شما باشند و این چیزی نیست که شما بخواهید. قرار دادن مودم در مرکز خانه، باعث می‌شود شما در هر جای خانه، سرعت بهتری را تجربه کنید و با جابه‌جایی از اتاق به اتاق یا آشپزخانه، شاهد ضعیف شدن سیگنال نشوید. همچنین این کار، رد شدن سیگنال های وای فای از اجرام و اجسام مختلف برای رسیدن به دستگاه و ضعیف‌تر شدنش به حداقل می‌رساند.

2. آنتن مودم را به صورت عمودی قرار دهید

احتمالا تعجب کردید! چون تا همین چند دقیقه پیش تصور می‌کردید نحوه قرارگیری آنتن وای فای تاثیر چندانی بر سرعت وای فای نخواهد داشت و اصلا به وضعیت آن توجه نکرده بودید. سیگنال وای فای یک نوع امواج رادیویی است که با عمود قرار دادن آنتن مودم بهتر دریافت می‌شود. پس همین الان، آنتن مودم خود را به صورت عمودی قرار دهید.

افزایش سرعت اینترنت وای‌فای

اجسام مداخله گر در ارسال امواج رادیویی وای فای را شناسایی کنید

برخی از اجسام، در ارسال امواج رادیویی وای فای خلل ایجاد می‌کنند. یک نمونه از این اجسام که در خانه‌ها زیاد استفاده می‌شود، فلزات است. اگر مودم شما در نزدیکی یک شی فلزی قرار دارد یا اصلا خودش روی یک میز فلزی قرار گرفته است بهتر است جای بهتری برای قرار دادن آن انتخاب کنید و در کار آن خلل ایجاد نکنید.

البته فقط فلزات نیستند که خلل ایجاد می‌کنند. ممکن است برخی لوازم خانگی هم این کار را انجام دهند و حتی تاثیر بیشتری روی عملکرد آن داشته باشند به طوری که شما شاهد قطع شدن اینترنت شوید. تلفن‌های بی سیم یا مایکروفر از این سری وسایل هستند که باید یک فکری به حال آنها بکنید. احتمالا مایکروفر خانه شما مدام روشن نیست که بخواهد تاثیر طولانی مدتی روی وای فای داشته باشد؛ ولی تلفن بی سیم همواره روشن است. باور کنید عوض کردن آن تاثیر بسزایی روی سرعت اینترنت شما خواهد گذاشت.

همچنین توجه داشته باشید که از قرار دادن مودم در کشو یا کابینت خودداری کنید و با انجام این کار مانع برای دریافت امواج رادیویی وای فای ایجاد ننمایید.

اگر مشکل سرعت وای فای شما با این راهکارهای ساده حل نشد، بهتر است موارد دیگر را بررسی کنید. در ادامه، عوامل موثر بر ضعیف شدن سرعت وای فای را با هم بررسی کرده‌ایم.

سوالات خود را در این زمینه با ما مطرح کنید -0864840

چگونه در 4 مرحله اینترنت وایرلسم را راه بیاندازیم؟

چرا لپ تاپم به  WIFI وصل نمی‌شود؟

چه سوالاتی باید از کارشناس نصب مودم بپرسیم؟

Why is your internet so slow

4.1/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا