مجله یاقوت

نحوه انتخاب ارائه دهنده اینترنت مناسب

اینترنت به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده است. از مرور رسانه‌های اجتماعی گرفته تا کسب و کارهای آنلاین، برای انجام کارها به اینترنت متکی هستیم.همه ما مدت‌ها به دنبال این هستیم که از میان گزینه‌های موجود برای اتصال به اینترنت بهترین را انتخاب کنیم تا سرعت بیشتر و قطعی کمتری داشته باشیم، بی‌اطلاع از اینکه هراندازه که در این زمینه بتوانید موفق باشید، باز هم اگر ISP درستی انتخاب نکنید، همه محاسباتتان اشتباه از آب در خواهد آمد.زیرا همه ارائه دهندگان اینترنت یکسان نیستند. انتخاب ارائه دهنده اشتباه می ‌تواند عواقب پرهزینه ای داشته باشد. ما در این مقاله از یاقوت(معتبرترین شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی) به بررسی هزینه‌های انتخاب ارائه‌دهنده اینترنتی اشتباه و نحوه اجتناب از آنها می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

هزینه‌های انتخاب ارائه دهنده اینترنت اشتباه
انتخاب ارائه‌دهنده اینترنت اشتباه می‌تواند منجر به هزینه‌های پنهان از جمله هزینه‌های خاتمه زودهنگام، هزینه‌های اجاره تجهیزات و سایر هزینه‌های غیرمنتظره شود.
برخی از ارائه دهندگان اینترنت در صورتی که قرارداد خود را قبل از تاریخ توافق شده لغو کنید، هزینه های فسخ زودهنگام را دریافت می کنند.
هزینه های اجاره تجهیزات یکی دیگر از هزینه های پنهان احتمالی انتخاب ارائه دهنده اینترنت اشتباه است. برخی از ارائه دهندگان ممکن است برای مودم ها، روترها یا سایر تجهیزاتی که ممکن است تصور می کردید در قیمت گنجانده شده اند، هزینه ماهانه دریافت کنند.
علاوه بر این هزینه‌های پنهان، انتخاب ارائه‌دهنده اینترنت اشتباه می‌تواند منجر به سرعت پایین‌تر، خدمات غیرقابل اعتماد و پشتیبانی ضعیف مشتری شود.
برای جلوگیری از این هزینه‌های پنهان و اطمینان از انتخاب ارائه‌دهنده اینترنت مناسب، مهم است که در مورد ارائه‌دهنده‌های مختلف تحقیق کنید، نیازهای خود را در نظر بگیرید، هزینه‌های پنهان را بررسی کنید، بررسی‌ها و توصیفات را بخوانید و خدمات را قبل از تعهد به قرارداد آزمایش کنید.

ISP چیست؟

ارائه‌دهنده خدمات اینترنت یا Internet Service Provider (ISP) همان شرکت‌هایی هستند که اتصال شما به اینترنت را فراهم می‌کنند. تصور نکنید که این شرکت‌ها الزاماً مجموعه‌های بسیار پیچیده و گسترده‌ای هستند، بلکه از سازمان‌های بسیار بزرگ گرفته تا حتی یک شرکت با دو پرسنل می‌توانند این خدمات را برای شما فراهم کرده و با گزینه‌های متنوعی دسترسی شما به اینترنت را میسر کنند. آن‌ها وظیفه دارند تا به‌وسیله تجهیزات لازم به شما کمک کنند که بتوانید از خانه یا محل کار به‌سهولت به اینترنت متصل شوید و هیچ مشکلی در این راه برایتان به وجود نیاید. زمانی که قرار است یک آی اس پی را انتخاب کنید، حتماً باید تحقیق کنید تا از قابلیت‌های شرکت مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که در این زمینه تخصص کافی را دارند.

هزینه‌های انتخاب ارائه دهنده اینترنت اشتباه

هزینه‌های انتخاب ارائه دهنده اینترنت اشتباه

درست است که گاه برخی خرابی‌ها و قطعی‌های اینترنت خارج از محدوده توانایی‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات است؛ اما در موارد بسیار زیادی سرعت پایین، خدمات ضعیف یا قطعی‌های زیاد تنها به این دلیل است که شما شرکتی را انتخاب کرده‌اید که اصلاً قابلیت پاسخگویی به شما را ندارد. گاه انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت اشتباه می‌تواند به ضرر کسب‌وکارتان تمام شود و نتوانید به‌موقع به مشتریان خود پاسخگو باشید‌. مشاغل کوچک آنلاینی که همه امورات آن‌ها از این راه می‌گذرد حتماً در اثر این انتخاب نادرست زیان‌های بسیاری خواهند دید. آنچه در این مقاله می‌خوانید، هشداری برای شما است و نشان می‌دهد اگر ISP اشتباه را انتخاب کنید، دچار چه مضراتی می‌شوید:

سرعت پایین اینترنت

یکی از بدیهی ترین هزینه های انتخاب ارائه دهنده اینترنت اشتباه، سرعت پایین اینترنت است. سرعت پایین می تواند بر بهره وری و سرگرمی آنلاین تأثیر بگذارد.

کاهش بهره وری

سرعت پایین اینترنت می تواند تأثیر قابل توجهی بر بهره وری داشته باشد، به خصوص در مورد کارهای کاری یا تحصیلی که به سطح بالایی از فعالیت آنلاین نیاز دارند. طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است، سرعت پایین اینترنت می تواند بهره وری را تا 20 درصد کاهش دهد که می تواند منجر به از دست رفتن زمان و فرصت های از دست رفته شود. این امر به ویژه برای افرادی که از خانه کار می کنند یا درس می خوانند صادق است، جایی که یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد و سریع برای برقراری ارتباط با همکاران یا همکلاسی ها، دسترسی به منابع آنلاین و انجام کارها به طور موثر ضروری است. سرعت پایین اینترنت می تواند باعث ناامیدی، اختلال در روند کار و حتی منجر به از دست دادن مهلت های زمانی یا کیفیت پایین کار شود.

اختلال در سرگرمی‌های آنلاین


سرعت پایین اینترنت نیز می تواند بر سرگرمی های آنلاین تأثیر بگذارد. پخش جریانی ویدیوها و موسیقی ممکن است متلاطم شود و بافر کردن می تواند تجربه تماشا را مختل کند. این امر به ویژه در هنگام تلاش برای استراحت پس از یک روز طولانی یا هنگام میزبانی یک مهمانی ساعت مجازی ناامید کننده است.

تاثیر سرعت پایین اینترنت بر بازی آنلاین

از دست دادن درآمد برای مشاغل

سرعت پایین و از کار افتادن‌های متمادی، می تواند تأثیر شدیدی بر مشاغل داشته باشد. کسب و کارهای آنلاین برای فروش محصولات و خدمات به اینترنت متکی هستند. اگر اینترنت قطع شود، فروش می تواند متوقف شود و منجر به از دست دادن درآمد شود. علاوه بر این، مشاغل ممکن است مجبور شوند برای جبران زمان از دست رفته اضافه کاری بپردازند یا کارمندان موقت را استخدام کنند.

مهلت های از دست رفته برای فریلنسرها

فریلنسرها و کارگران از راه دور نیز ممکن است از خرابی رنج ببرند. مهلت‌های از دست رفته می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان و درآمد شود. علاوه بر این، فریلنسرها ممکن است مجبور شوند ساعت‌های بیشتری کار کنند تا زمان از دست رفته را جبران کنند که منجر به فرسودگی شغلی و کاهش بهره وری می‌شود.

صورت حساب‌های غیر منتظره

برخی از ارائه‌دهندگان ممکن است هزینه‌های پنهانی را که از قبل فاش نمی‌شوند، دریافت کنند. این می تواند منجر به لوایح غیرمنتظره و مشکلات بودجه شود.

پشتیبانی ضعیف و هزینه نادرست

انتخاب یک ارائه دهنده با خدمات مشتری ضعیف نیز می تواند پرهزینه باشد. زمان و پول را می توان در تلاش برای حل مشکلات با ارائه دهنده تلف کرد.زمانی که متوجه قطعی اینترنت یا سرعت پایین غیرمتعارف آن شدید، لازم است بلافاصله با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها علت یا راه چاره را جویا شوید. مجموعه‌هایی که خدمات خوبی را ارائه نمی‌دهند، مدت زیادی شما را در حال انتظار رها می‌کنند، تخمین نادرستی از مدت زمانی دارند که قرار است مشکل شما حل شود و به‌صورت کلی هزینه زیادی دریافت می‌کنند و در قبال آن خدمات مناسبی ارائه‌ نمی‌دهند. آن‌ها یا با لحن بدی با شما صحبت می‌کنند یا در ساعاتی که نیاز دارید در دسترس نیستند. برخی از مواقع نیز ممکن بوده مجبور شوید ساعت‌ها پشت خط بمانید تا خطوط آزاد شود. برخی از شرکت‌های غیرفنی تکنیسین‌هایی را قرار می‌دهند که درک درستی از مشکلات ندارند و در نتیجه نمی‌توانند به‌خوبی راهنمایی کنند.

پشتیبانی ضعیف و هزینه نادرست انتخاب isp

نحوه انتخاب ارائه دهنده اینترنت مناسب

شرکتی که منعطف نیست را انتخاب نکنید

قطعاً نیازی که شما دو سال پیش به این اتصالات داشتید با گزینه‌هایی که امروزه به آن­ها نیاز دارید، قابل‌مقایسه نیست. اگر آی اس پی شما همان خدمات را با همان کیفیت دو سال پیش ارائه می‌کند، یعنی شما دچار انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت اشتباه شده‌اید و لازم است به دنبال گزینه‌های بهتری باشید. شرکتی که نتواند نیازهای شما را برای بقای کسب‌وکارتان ارائه دهد، قطعاً محکوم به تعطیلی است. پس تا دیر نشده دوباره گزینه‌ها را بررسی کنید  تا از قافله پیشرفت عقب نمانید.

هنگام اتصال آی اس پی این نکات را در نظر بگیرید

اگر نان شما از طریق اینترنت به دست می‌آید پس قبل از انتخاب آی اس پی گزینه‌های زیادی را بررسی کنید و سپس از بین بهترین‌ها یکی را برگزینید تا دچار انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت اشتباه نشوید. این شرکت‌ها نقطه اتکای کسب‌وکار شما هستند و بی‌گدار نمی‌توانید به آب بزنید.

در هنگام انتخاب یک مجموعه، باید نوع اتصال به اینترنت، هزینه‌ای که قرار است بپردازید، تجهیزات و سطح اطمینان، پهنای باند و سرعت اینترنت، حریم خصوصی و امنیت، انعطاف‌پذیری و خدمات رایانش ابری را در نظر بگیرید. همه این‌ها در کنار پشتیبانی و خدمات مشتری می‌تواند به شما نشان دهد کدام شرکت بهترین انتخاب است.

کلام پایانی

انتخاب شرکتی که بتواند خدمات اینترنت را ارائه دهد به‌اندازه انتخاب نحوه اتصال مهم است. شاید اگر به‌درستی آی اس پی خود را انتخاب نکنید، نتوانید با سرعت مناسب به اینترنت وصل شده و مدام با قطعی خطوط مواجه شوید. انتخاب شرکت ارائه دهنده اینترنت اشتباه می‌تواند کسب‌وکار شما را با مشکل جدی مواجه کند.

به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب اینترنت خود به دنبال شرکتی باشید که بتواند به‌درستی پاسخگوی مشکلات شما باشد. شرکت یاقوت ارائه‌دهنده اینترنت‌های سازمانی و منازل می‌تواند با اینترنتی پرسرعت و بدون قطعی به شما برای پیشرفت کارتان کمک کند.

چگونه می توانم هنگام انتخاب ارائه دهنده اینترنت از هزینه های پنهان جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از هزینه‌های پنهان هنگام انتخاب یک ارائه‌دهنده اینترنت، مهم است که در مورد ارائه‌دهندگان مختلف تحقیق کنید، نیازهای خود را در نظر بگیرید، هزینه‌های پنهان را بررسی کنید، بررسی‌ها و توصیفات را بخوانید و قبل از تعهد به قرارداد، سرویس را آزمایش کنید.

آیا هزینه های اجاره تجهیزات رایج است؟

بله، هزینه های اجاره تجهیزات در برخی از ارائه دهندگان اینترنت رایج است. آنها ممکن است برای مودم ها، روترها یا سایر تجهیزاتی که ممکن است تصور می کردید در قیمت گنجانده شده اند، هزینه ماهانه دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا