دسته‌بندی نشده

علت کاهش سرعت اینترنت در سازمان‌ها

سرعت اینترنت مسئله مهمی برای کاربران اینترنتی به شمار می‌آید؛ این مسئله وقتی به چیزی مهم‌تر مبدل می‌شود که صحبت از فرایندهای کاری و اینترنت سازمانی نیز به میان بیاید. کارمندان سازمان‌ها، مخصوصاً سازمان‌هایی که فعالیت‌های وابسته به اینترنت دارند، باید بتوانند به‌راحتی با اینترنت پرسرعت ارتباط برقرار کنند و یک ارتباط پایدار و امن و سرعت‌بالا را تجربه کنند. در این مقاله می‌خواهیم مشکلاتی را که کارمندان با اینترنت مواجه می‌شوند را مورد بررسی قرار دهیم و بگوییم که چطور می‌توان آن‌ها‌ را حل کرد و مشکل را برطرف نمود.

علت کاهش سرعت اینترنت سازمانی

مشکلات اینترنتی که کارمندان دچار آن‌ها می‌شوند

کارمندان در محیط کار ممکن است با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند که ازجمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم اتصال به اینترنت: گاهی مشکل عدم اتصال به اینترنت وجود دارد. این مشکل ممکن است از سمت سیستمی باشد که کارمندان از آن استفاده می‌کنند. یعنی کامپیوتر یا گوشی. اما این احتمال هم وجود دارد که مشکل از مودم باشد یا شرکت خدمات دهنده اینترنت این مشکل را به وجود آورده باشد. همچنین، اگر شرکت شما از مودم برای برقراری ارتباط اینترنتی استفاده می‌کند، در جریان باشید که معمولاً بیشتر از 10 دستگاه نمی‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد و برای دستگاه‌هایی که بعد از این دستگاه تصمیم به اتصال به اینترنت می‌گیرند، مشکل عدم اتصال رخ خواهد داد. البته، این اتصال اگر رخ بدهد هم، تأثیر چندانی نخواهد داشت. چرا که با اتصال چندین دستگاه به اینترنت و استفاده همه آن‌ها از آن، سرعت بین کاربران تقسیم می‌شود و شما به عنوان یک کارمند که قصد استفاده از اینترنت برای کارهای شرکت خود را دارید، اینترنت پرسرعتی تجربه نخواهید کرد.
  • قطعی اینترنت: اگر برای تأمین اینترنت مورد نیاز شرکت شما، از مودم استفاده شود، اینترنت پایدار، زمانی رخ می‌دهد که مودم مشکلی نداشته باشد و شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز، از مشکلات فنی و زیرساختی برخوردار نباشد.  همچنین، بسته های اینترنتی وای فای مودم، معمولاً حجم بالایی ندارند و وقتی تعداد کاربران و نیاز آن‌ها از اینترنت بالا باشد، به سرعت تمام می‌شوند و در روند اتصال آن‌ها به اینترنت قطعی ایجاد می‌شود.
  • نداشتن سرعت آپلود و دانلود بالا: اینترنت کند، نه تنها برای کارمندان بلکه برای کاربران معمولی نیز چیزی زجرآور است. نداشتن اینترنت برای یک کاربر معمولی هم موجب اتلاف وقت و نرسیدن به کارها خواهد شد. حالا اگر صحبت از یک کارمند باشد که کارهایش به اینترنت وابسته است به میان بیاید حساسیت این موضوع به شدت بالا خواهد رفت.
قطعی اینترنت سازمانی

البته فقط این نیست. برای کاربران عادی، در اکثر اوقات تنها سرعت دانلود بالا مهم است؛ ولی برای کاربران سازمانی، علاوه بر سرعت دانلود بالا، سرعت آپلود بالا هم مهم است. چرا که گل‌ها نیاز به ارسال اطلاعات و داده‌ها بین کارمندان یا حتی بین سازمان‌ها وجود دارد و نداشتن سرعت آپلود و دانلود بالا مشکلاتی عدیده به وجود خواهد آورد و موجب اتلاف وقت کارمندان خواهد شد.

  • به پایان رسیدن حجم اینترنت: استفاده از مودم برای سازمان‌ها و شرکت‌ها عملاً منتفی است. نمی‌توان کارمندان یک شرکت یا سازمان را با اینترنت مودم ساپورت نمود. هر چقدر که تعداد کاربران بیشتر باشد، قطعاً حجم مورد نیاز آن‌ها هم بیشتر خواهد بود. مودم‌های خانگی مناسب شرکت‌ها و سازمان‌ها نیستند و طرح‌های اینترنتی آن‌ها هم مناسب برای این شرکت‌ها نیستند. در نتیجه اگر بخواهیم از آن‌ها برای شرکت خود استفاده کنیم با مشکل به پایان رسیدن حجم اینترنت در بازه های زمانی کوتاه مواجه خواهیم شد.

آموزش عیب یابی مشکلات اینترنت پرسرعت

در صورتی که اینترنت قطعی دائم دارد باید آن را عیب یابی کرد. گاهی با عیب یابی مشکل حل می‌شود. در زیر، به عیب یابی مودم adsl خواهیم پرداخت. چشمک زن شدن چراغ dsl مودم: وضعیتVCI  و VPI را بررسی کنید. برای این کار باید به شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت اطلاع دهید و آن‌ها را در جریان قرار دهید تا این دو کانال مجازی را چک کنند و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل نمایند.

عیب یابی مشکلات اینترنت پرسرعت
  • ثابت بودن چراغ DSL و عدم اتصال به اینترنت: در این زمینه هم باید به شرکت ارائه دهنده خدمات اطلاع رسانی شود. آن‌ها کانفیگ PPPOE را بررسی می‌کنند و مودم کاربران را خاموش و روشن میکنند تا مطمئن شوند که پورت خط کاربر جابه‌جا نشده باشد. همچنین مودم باید مستقیماً از طریق کابل  LAN به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل شود تا بفهمیم مشکل از مودم است یا خیر.
  • عدم امکان برقراری تماس تلفنی هنگام اتصال به اینترنت: قطعاً کارمندان علاوه بر نیاز به اتصال اینترنت، نیاز به برقراری تماس های تلفنی مکرر نیز دارند. اگر هنگام اتصال به اینترنت تلفن قطع شود، کارها انجام نمی‌شود. اگر هنگام اتصال به اینترنت تماس تلفنی قطع می‌شود، تلفن را به صورت مستقیم و بدون اسپلیتر به پریز تلفن وصل کنید. سپس اکنون وضعیت خط را بررسی کرده و ببینید که تماس تلفنی برقرار می‌شود یا خیر. اگر در این وضعیت با قطعی اینترنت مواجه شدید و هنگام تماس تلفنی نتوانستید به اینترنت وصل شوید، باید با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید.
  • قطع و وصلی هنگام اتصال به اینترنت: کانال‌های مودم را تغییر دهید. این کار را شرکت ارائه دهنده اینترنت برای شما انجام خواهد داد. باید تماس بگیرید. همچنین باید دقت کنید که امواج وای فای تحت تأثیر سایر امواج نباشند و به این طریق تضعیف نشوند. مثلاً قرارگیری وای فای نزدیک وسایلی مانند تلفن بی سیم موجب ایجاد تداخل در سیگنال ها خواهد شد و ممکن است به این طریق قطع و وصل شود.
  • سرعت پایین اینترنت: گاهی پیش می آید که سرعت اینترنت کاهش پیدا می‌کند. هنگام این رخ داد، می توان با اتصال مستقیم مودم با کابل به سیستم سرعت را بالا برد. برای سازمان‌ها این امکان وجود ندارد. چرا که معمولاً چندین کاربر به اینترنت وصل‌اند و نمی‌توانند به صورت مستقیم به مودم وصل شوند. به همین خاطر است که میگوییم، اینترنت مودم برای سازمان‌ها مناسب نیست و لازم است که اینترنت سازمانی به کار گرفته شود.

استفاده از اینترنت سازمانی به جای اینترنت وای فای

مشکلات به وجود آمده برای سازمان‌هایی که از مودم برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند بسیار است. بهتر است اینترنت سازمانی جایگزین اینترنت خانگی شود و مشکلات به کلی حل شوند. در این روش، یک پهنای باند مجزا به شما اختصاص داده می‌شود و کارمندان سازمان شما به صورت راحت و امن می‌توانند به اینترنت وصل شوند.

اینترنت سازمانی به جای اینترنت وای فای

ازجمله مزایای اینترنت سازمانی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته های متناسب با نیاز سازمان‌ها: به این صورت شما می‌توانید با برآورد نیاز سازمان، بسته مناسب خود را انتخاب کنید و از کم آوردن بسته اینترنتی یا صرف هزینه اضافی بپرهیزید.
  • ارتباط پایدار: قطع شدن اینترنت و نیمه ماندن کارها ازجمله مشکلاتی است که کارمندان همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. با اینترنت سازمانی این مشکل به کلی حل شده است.
  • سرعت دانلود و آپلود برابر: در اینترنت سازمانی، چون که شما دارای پهنای باند مجزا هستید، از سرعت آپلود و دانلود برابر برخوردار خواهید شد.
  • استفاده از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده خدمات اینترنت سازمانی: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت سازمانی، چون با سازمان‌ها سر و کار دارند، بیشتر به ارائه درست خدمات توجه می‌کنند. چرا که می‌دانند که حساسیت کار در سازمان‌ها بالا است. در نتیجه شما با استفاده از این سرویس‌ها به راحتی می‌توانید به پشتیبانی این شرکت‌ها تکیه دهید و نگران مشکلات عدیده‌ای که ناشی از عدم پشتیبانی درست است، نباشید.

امکان اتصال کاربران بیشمار به اینترنت: در اینجا شما نگران این نخواهید بود که تعداد کاربران متصل به اینترنت چند تا است. چرا که با اتصال چندین کاربر، خللی در کیفیت ارتباط ایجاد نمی‌شود.  

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا