لوگویاقوت
قیمت پهنای باند اختصاصی

قیمت پهنای باند اختصاصی

یک اینترنت پرسرعت قابل اعتماد به این معنی است که تجارت و کسب و کار شما همیشه آنلاین است.با دسترسی خط اختصاصی اینترنت، مقدار مشخصی از پهنای باند برای کسب و کار شما در دسترس است و اینترنت شما با سایر مشتریان به اشتراک گذاشته نمی‌شود. در پهنای باند اختصاصی سرعت آپلود و دانلود داده ها متقارن است به این معنا که  اگر شما سرویسی با پهنای باند 100Mbpsاز سرویس دهنده ISP خود تهیه کرده اید، باید سرعت دانلود و آپلود شما  در تمام ساعات شبانه روز به طور یکسان 100Mbps باشد(یعنی آپلود 100 مگابیت در ثانیه و دانلود هم 100 مگابیت در ثانیه) شما با خرید پهنای باند اختصاصی اینترنت سرعت دلخواهتان را مشخص کرده و می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید. سرعت و هزینه پهنای باند اختصاصی دو پارامتر مهمی هست که باید هنگام انتخاب خط اختصاصی اینترنت خود به آن توجه کنید. پایداری سرعت و ترافیک نامحدود از جمله مزیت های سرویس پهنای باند اختصاصی نسبت به اشتراکی است.قیمت پهنای باند اختصاصی اینترنت به نوع سرویس انتخابی (میزان پهنای باند مورد نیاز) ، بستری که داده‌ها در آن منتقل می‌شوند ونوع تجهیزات آن بستگی دارد.

یکی از نکات مهم در خصوص پهنای باند اختصاصی این است که معمولا امنیت آن در مقایسه با سایر انواع اینترنت‌ها و پهنای باند موجود بالاتر است و شما می‌توانید اطلاعات موردنیاز خود را با امنیت بالاتری ارسال و دریافت کنید. پشتیبانی 24 ساعته یک مزیت کلیدی و بسیار مهم دیگر این نوع پهنای باند به شمار می‌آید که به شما اجازه می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز مشکلاتی که برایتان به وجود می‌آید را حل و برطرف کنید.

معمولا با خرید این نوع پهنای باند شما می‌توانید از خدمات و سرویس‌های ویژه نیز بهره‌مند شوید. سرعت پینگ این نوع پهنای باند بسیار پایین است و به همین علت نیز گیمرها و افرادی که علاقه زیادی به انجام بازی‌های آنلاین دارند می‌توانند نهایت لذت را از این نوع پهنای باند ببرند. معمولا راه‌اندازی این نوع سرویس و پهنای باند بسیار سریع است و شما در کمتر از 72 ساعت می‌توانید اینترنت خود را راه‌اندازی کرده و از آن استفاده کنید.

 

 

 

پهنای باند اختصاصی یاقوت با تعرفه ارزان

سرویس پهنای باند اختصاصی

پهنای باند اختصاصی بر اساس نیاز مشترک قابل سفارشی سازی است.

نوع پهنای باند اختصاصی مزایا
سرویس پهنای باند اختصاصی 24 ساعته دسترسی 24ساعته، سرعت بالا، مناسب برای سازمان‌ها
سرویس پهنای باند اختصاصی حجمی سرعت بالا، تکنولوژی برتر، هزینه و قیمت مناسب
سرویس پهنای باند اختصاصی ساعتی استفاده در ساعات مشخص و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

سرویس پهنای باند اختصاصی 24 ساعته

از آن‌جائیکه دسترسی 24 ساعته به اینترنت پرسرعت برای سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این سرویس به سازمان‌ها کمک می‌کند تا سرعت مورد نیاز خود را انتخاب کنند و مطمئن باشند که در هر دقیقه از روز با همان سرعت به اینترنت وصل می‌شوند.سرویس پهنای باند اختصاصی  24 ساعته با سرعت دانلود و آپلود متقارن و حجم نامحدود، بدون شک یک گزینه بسیار جذاب و مناسب برای شما خواهد بود.

این نوع پهنای باند اختصاصی می‌تواند برای سازمان‌هایی که اطلاعات زیادی را از طریق اینترنت جابه‌جا و ارسال می‌کنند مفید باشد. از طرف دیگر به علت قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه بودن حتی کسب‌وکارهای کوچک نیز می‌توانند از این نوع پهنای باند به‌راحتی در محیط کاری خود استفاده کنند.

سرویس پهنای باند اختصاصی حجمی

در پهنای باند اختصاصی، پهنای باند به صورت نامحدود در اختیار مشترک قرار می‌گیرد، گاهی اوقات تمام حجم پهنای باند، مورد استفاده مشترک قرار نمی گیرد در این صورت  پهنای باند اختصاصی حتما باید به‌صورت حجمی به سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه شود؛ چراکه این سازمان‌ها علاقه‌مند هستند تا در طول ماه میزان مشخصی از حجم اینترنت را مصرف کنند در این راستا به منظور مدیریت حجم مصرفی و کاهش هزینه ها پهنای باند اختصاصی حجمی ارائه می گردد. این سرویس دارای ویژگی‌های زیادی است که از جمله آنها می‌توان به داشتن سرعت بالا اشاره کرد. علاوه بر این نباید فراموش کنید که شما محدودیتی در زمان استفاده از این میزان حجم خود ندارید. این سرویس می‌تواند برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که مصرف کمتری از اینترنت در طی یک بازه زمانی مشخص را دارند مفیدتر باشد. سازمان‌ها می‌توانند با خرید این سرویس در هزینه‌های ماهیانه اینترنت خود صرفه‌جویی کنند.

لازم به ذکر است که در شرکت اینترنتی یاقوت اینترنت حجمی تنها به صورت اشتراکی به مشترکین عزیز ارائه می‌گردد.

سرویس پهنای باند اختصاصی ساعتی

سرویس پهنای باند اختصاصی، در تمام ساعات شبانه روز قابل ارائه است ولی برخی از سازمان‌ها تنها در ساعات مشخصی(تایم کاری 8 تا 17) نیاز به اینترنت اختصاصی دارند و تمایلی به پرداخت هزینه مازاد برای تمام ساعات شبانه روز را ندارند.ارائه پهنای باند اختصاصی ساعتی پاسخی به نیاز این دسته از مشترکان عزیز می ‎باشد.این سرویس برای کسانی مناسب است که بعد از تایم مشخصی(اتمام تایم کاری) استفاده زیادی از سرویس اینترنت ندارند.

یکی از کاربردهای مهم این نوع سرویس پهنای باند برای ادارات و محیط‌های اداری است. در این محیط‌ها شما می‌توانید در ساعت‌های مشخص اینترنت موردنیاز خود را با بالاترین سرعت ممکن دریافت کرده و در سایر زمان‌ها هزینه اضافی را برای استفاده از اینترنت نپردازید. دقت داشته باشید که این نوع سرویس‌ها می‌توانند به میزان زیادی روی کاهش هزینه‌های سازمان‌ها و ادارات تاثیرگذار باشند.

اینترنت پرسرعت adsl2+ یاقوت

انواع پهنای باند اختصاصی مبتنی بر بستر انتقال

پهنای باند اختصاصی بر بستر وایرلس

پهنای باند اختصاصی بر بستر فیبرنوری
پهنای باند اختصاصی  بربستر ماهواره ای

 

پهنای باند اختصاصی وایرلس

ارائه پهنای باند اختصاصی بربستر وایرلس که به آن اینترنت رادیویی نیز می‌گویند.امروزه سرویس‌های اینترنتی که بر بستر رادیویی بی‌سیم به کاربران و مشتریان شبکه‌های اینترنتی ارائه می‌شوند نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و افراد زیادی تمایل به خرید و استفاده از این شبکه‌ها و سرویس‌های اینترنتی دارند. شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای این موضوع وجود دارد نصب و استفاده راحت از این سرویس‌های اینترنتی است. البته نباید در کنار این موضوع سرعت بالای شبکه‌های اینترنتی که بر بستر رادیویی بی‌سیم ساخته می‌شوند را نیز نادیده بگیرید.نحوه برقراری این ارتباط به این صورت است که از پاپ سایت شرکت سرویس‌دهنده(نزدیک‌ترین پاپ سایت به محل مشترک درخواست دهنده) یک عدد رادیو به سمت مشترک قرار می‌گیرد و در مکان مشترک هم یک رادیو به سمت پاپ سایت قرار می‌گیرد و از این طریق ارتباط رادیویی برقرار می‌شود.

این نوع پهنای باند اختصاصی معمولا می‌تواند تا حد زیادی مشکلات مربوط به قطعی اینترنت شما را نیز برطرف کرده و شرایط بهتری را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برای شما فراهم کند. دقت داشته باشید که این ارتباط رادیویی تنها مخصوص شما بوده و اشخاص دیگر در آن محیط نمی‌توانند از این سرویس پهنای باند بهره‌مند شوند.نکته مهم دیگر در خصوص این نوع پهنای باند اختصاصی نیز این است که معمولا هزینه آن در مقایسه با سایر روش‌هایی که برای ارائه اینترنت‌های اختصاصی وجود دارند مناسب‌تر بوده و شما می‌توانید به این ترتیب در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

پهنای باند اختصاصی وایرلس

پهنای باند اختصاصی بر بستر فیبرنوری

این نوع اینترنت همان‌طور که از نامش پیداست مبتنی بر فیبر نوری و زیرساخت‌هایی است که بر این بستر ساخته شده‌اند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا از نظر سرعت اینترنت شما تجربه‌های جدید و بسیار جذابی را به دست بیاورید.برای درک بهتر نحوه‌ی برقراری این ارتباط این نمونه را بررسی می‌کنیم.

برای مثال یکی از مشترکین تقاضای پهنای باند اختصاصی بر بستر فیبرنوری بین کارخانه (واقع در شهرستان) و دفتر مرکزی تهران خود را دارد.ابتدا از کارخانه با ارتباط رادیویی یا فیبر(بسته به امکان سنجی) به پاپ سایت شرکت سرویس دهنده متصل می‌شود، پاپ سایت شرکت سرویس دهنده(واقع در شهرستان) از طریق فیبر نوری به شرکت مخابرات  و همچنین از آن‌جا به پاپ سایت خود واقع در تهران متصل است سپس از پاپ سایت تا دفتر مرکزی نیز با ارتباط رادیویی یا فیبر ارتباط برقرار می شود و به این صورت پهنای باند اختصاصی خود را بر بستر فیبرنوری دریافت می‌کند.

پهنای باند اختصاصی بر بستر فیبرنوری

پهنای باند اختصاصی ماهواره ای

سرویس اینترنت مبتنی بر بستر ماهواره‌ای VSAT است که دارای ویژگی‌های زیادی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس سرعت بالا در کنار امنیت فوق‌العاده آن است .این سرویس تاکنون در کشور ما ارائه نشده است، امید است شرایط استفاده از پهنای باند اختصاصی ماهواره ای در کشورمان فراهم گردد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع اینترنت اختصاصی این است که شما هیچ گونه نگرانی نسبت به داده‌های خود نخواهید داشت. از طرف دیگر شما در هر نقطه‌ای می‌توانید به‌سادگی و بدون محدودیت به اینترنت متصل شده و از آن استفاده کنید.

پهنای باند اختصاصی ماهواره ای

تجهیزات پهنای باند اختصاصی

تجهیزات موردنیاز پهنای باند اختصاصی بر اساس امکان سنجی و با توجه به موقعیت مشتری و نوع درخواست آن متفاوت است.

رادیو میکروتیک مثل QRT, LHG.بیس باکس base box 5.نت متال وانواع دیش

برای مثال در درخواست سرویس اینترنت اختصاصی 20Mbps که توسط یکی از مشترکین در شهرک صنعتی مامونیه ثبت شد فاصله مشترک تا پاپ سایت‌های یاقوت500 متر بود؛ از 2 عدد LHG 5 (یکی سمت پاپ سایت و یکی سمت مشتری) و کابل شبکه CAT6 استفاده شد و تجهیزات به صورت امانی در اختیار مشترک قرار گرفت.  

سرعت پهنای باند اختصاصی

سرعت پهنای باند اختصاصی با توجه به نیاز مشترک مشخص می‌گردد و هیچ محدودیتی در میزان سرعت پهنای باند اختصاصی وجود ندارد.این عدم محدودیت در انتخاب سرعت پهنای باند به‌صورت اختصاصی به شما اجازه می‌دهد تا تنها برحسب نیاز خود اینترنت خریداری کنید و نیازی نیست که دیگر هزینه‌های بی‌جایی را برای خرید اینترنت پرسرعت موردنیاز خود بپردازید. در زمان انتخاب سرعت موردنیاز برای پهنای باند اختصاصی خود شما یا باید با آزمون و خطا عمل کنید یا این‌که از افرادی که تجربه و تخصص بیشتری در این زمینه دارند مشورت بگیرید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین سرعت را برحسب نیازهای خود انتخاب کنید.

به همین علت است که می‌گوییم قیمت پهنای باند اختصاصی نسبت به پهنای باند عادی بسیار به‌صرفه‌تر است.  

عوامل موثر بر قیمت پهنای باند اختصاصی

زمانی که صحبت از قیمت پهنای باند اختصاصی می‌شود باید به این موضوع دقت داشت که عوامل مختلفی روی این قیمت و هزینه اثرگذار خواهند بود. نوع تکنولوژی که شما برای خرید اینترنت و پهنای باند اختصاصی خود انتخاب می‌کنید یکی از مهم‌ترین این عوامل است. هرچه تکنولوژی‌های انتخاب شده توسط شما جدیدتر و به‌روزتر باشند طبیعتا شما باید هزینه بیشتری را نیز برای خرید این پهنای باند بپردازید و انتظار کیفیت و سرعت بالاتری را نیز از خدمات دریافت شده داشته باشید.

از طرف دیگر نباید فراموش کنید که سرعت پهنای باند اختصاصی شما نیز به طور مستقیم روی این موضوع تاثیر می‌گذارد. پهنای باند اختصاصی با سرعت بالاتر بدون شک قیمت بالاتری نیز خواهد داشت و شما باید هزینه بیشتری را برای خرید و استفاده از آن بپردازید. در کنار سرعت حجم مدنظر شما نیز می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت نهایی پهنای باند اختصاصی مدنظر شما شود. هرچه حجم مدنظر شما بیشتر باشد و در کنار آن مدت‌زمان قرارداد شما نیز طولانی‌تر باشد معمولا قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال با حجم‌های ثابت معمولا قراردادهای سالیانه که شما می‌‌توانید یک حجم ثابت را در مدت‌زمان یک سال مصرف کنید دارای قیمت بالاتری در مقایسه با همان حجم با قرارداد ماهیانه خواهد بود.

قیمت پهنای باند اختصاصی

یک اینترنت پرسرعت قابل اعتماد به این معنی است که تجارت و کسب و کار شما همیشه آنلاین است.با دسترسی خط اختصاصی اینترنت، مقدار مشخصی از پهنای باند برای کسب و کار شما در دسترس است و اینترنت شما با سایر مشتریان به اشتراک گذاشته نمی‌شود. در پهنای باند اختصاصی سرعت آپلود و دانلود داده ها متقارن است به این معنا که  اگر شما سرویسی با پهنای باند 100Mbpsاز سرویس دهنده ISP خود تهیه کرده اید، باید سرعت دانلود و آپلود شما  در تمام ساعات شبانه روز به طور یکسان 100Mbps باشد(یعنی آپلود 100 مگابیت در ثانیه و دانلود هم 100 مگابیت در ثانیه) شما با خرید پهنای باند اختصاصی اینترنت سرعت دلخواهتان را مشخص کرده و می توانید با خیال راحت از آن استفاده نمایید. سرعت و هزینه پهنای باند اختصاصی دو پارامتر مهمی هست که باید هنگام انتخاب خط اختصاصی اینترنت خود به آن توجه کنید. پایداری سرعت و ترافیک نامحدود از جمله مزیت های سرویس پهنای باند اختصاصی نسبت به اشتراکی است.قیمت پهنای باند اختصاصی اینترنت به نوع سرویس انتخابی (میزان پهنای باند مورد نیاز) ، بستری که داده‌ها در آن منتقل می‌شوند ونوع تجهیزات آن بستگی دارد.

location یا مکان مشترک، پهنای باند، مدت قرارداد؛ 3 عامل تعیین کننده در قیمت پهنای باند اختصاصی می‌باشد.

در اینترنت اختصاصی، پهنای باند تماما” متعلق به شماست، متقارن(دانلود و آپلود) و سرعت تضمین شده است؛ پهنای باند اشتراکی تضمینی در مقابل سرعت و پهنای باند شما نمی‌دهد.