دسته‌بندی نشده

اینترنت اختصاصی را انتخاب کنیم یا اینترنت اشتراکی؟

اینترنت اختصاصی یا اینترنت اشتراکی؟

کلمه اختصاصی و اشتراکی کلماتی آشنا برای همه ما هستند اما با قرارگرفتن در جملات مختلف معنی متفاوتی می‌گیرند.در این‌جا این دو با کلمه اینترنت آمیخته شده‌اند. برای اینکه معنای هر کدام از این کلمات ترکیبی را بدانید درادامه با ما همراه باشید.

اینترنت اختصاصی چیست؟

اینترنت اختصاصی یاقوت
اینترنت اختصاصی

دو فاکتوری که در اینترنت مهم است سرعت یا پهنای باند و حجم یا ترافیک می‌باشد. هنگامی که شما اینترنت اختصاصی را از ISP خریداری می‌کنید سرعت خود را مشخص می‌کنید و این سرعت دقیقا همان سرعت دانلود و آپلود شماست. این نکته را در نظر داشته باشید که در اینترنت اختصاصی دیگر سرعت آپلود شما یک به هشت نمی‌باشد و شما هر پهنای باندی را انتخاب کنید دقیقا با همان سرعت و بدون افت، اینترنت را دریافت خواهید کرد. مورد دومی که در اینترنت اختصاصی مد‌نظر می‌باشد این است که ترافیک شما نامحدود است و این یعنی به هر اندازه‌ای که دلتان خواست می‌تواند دانلود و آپلود کنید زیرا ترافیک شما محدود نیست. در اینترنت اختصاصی پورت شما با مشترکین دیگر یکی نیست و بصورت اختصاصی به یک پورت متصل می‌شوید و این قابلیت این نکته را در بر دارد که سرعت اینترنت شما در ساعات شلوغی بدون نوسان خواهد بود.

اما نکته‌ای که در اینترنت اختصاصی وجود دارد این است که سرعت و ترافیک شما نامحدود است اما آیا از پس هزینه آن برخواهید آمد؟

و نکته دیگری که در اینترنت اختصاصی وجود دارد این است که نحوه ارائه یا بستر آن متفاوت است و شما از طریق کابل تلفن مخابراتی قادر به دریافت آن نیستید. پس یا باید از طریق دستگاه‌های ارسال،دریافت وایرلس این کار را انجام دهید یا از طریق فیبر نوری و راهی به جز این دو روش وجود ندارد.

اینترنت اشتراکی چیست؟

اینترنت اشتراکی دو تفاوت عمده با اینترنت اختصاصی دارد، اما این به این معنا نیست که اینترنت اشتراکی دارای پهنای باند یا ترافیک محدود باشد. تفاوت اصلی اینترنت اشتراکی و اینترنت اختصاصی در پورت مشترکین است. در این نوع اینترنت شما به یک پورتی متصل می‌شوید که پنج مشترک دیگر نیز از آن پورت استفاده می‌کنند. معایب این نوع اینترنت در این است که در ساعات شلوغی زمانی که همه در منزل به سر می‌برند درخواست‌ها روی پورت مشترکین زیاد می‌شود و باعث کندی لحظه‌ای می‌شود. درست است سرعت اینترنت اشتراکی در ساعات شلوغی کند می‌باشد اما قیمت آن خیلی کمتر از اینترنت اختصاصی است. همچنین برخی از ISP‌ها اینترنت اشتراکی خود را با بسته‌های ترافیک محدود ارائه می‌دهند تا قیمت آن از آنچه که هست کمتر و کمتر شود. اکنون با توجه به توضیحات بالا شما می‌توانید انتخاب کنید که اینترنت اشتراکی برای شما مناسب‌تر است یا اینترنت اختصاصی. اما قبل از اینکه شما بخواهید تصمیم بگیرید ما همراه شما به نتیجه گیری نهایی می‌پردازیم.

شرایط انتخاب اینترنت اختصاصی :

تعداد کاربران اینترنتی بیش از 20 کاربر باشد:

  • مصرف ترافیک برای شما مهم نباشد
  • هزینه برای شما مهم نباشد
  • افت سرعت برای شما مهم باشد

شرایط انتخاب اینترنت اشتراکی :

  • تعداد کاربران اینترنتی زیر 20 کاربر باشد
  • مصرف ترافیک برای شما باشد
  • هزینه برای شما مهم باشد
  • افت سرعت برای شما مهم نباشد

شرکت اینترنت یاقوت پیشرو در ارائه اینترنت در کشور ما ایران، بیش از 20 سال است که به ارائه اینترنت اختصاصی و اشتراکی می‌پردازد. و شرکت های و ادارات مهمی در استان های مختلف ایران از سرویس های این شرکت استفاده کرده اند. شما نیز می‌توانید جهت دریافت سرویس های اینترنت این شرکت به سایت این شرکت مراجعه و فرم مورد نظر را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید:

چرا پهنای باند اختصاصی را انتخاب کنیم؟

4.8/5 - (21 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا