مجله یاقوت

اتصال دو لپ تاپ با وای فای

اگر می‌خواهید دو رایانه را به یکدیگر متصل کنید، ساده‌ترین روش این است که آنها را به یک شبکه متصل کنید.اگر شبکه موجود ندارید، می‌توانید یک شبکه بی‌سیم موقت ایجاد کنید، می‌توانید از بلوتوث برای برقراری اتصال استفاده کنید، یا از یک روتر WiFi قابل حمل یا یک تلفن هوشمند برای ایجاد یک شبکه موقت برای خود استفاده کنید. اگر می خواهید بدانید که چگونه دو کامپیوتر را به صورت بی سیم وصل کنید، با ما همراه باشید.

یاقوت معتبرین شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی

نحوه اتصال دو لپ تاپ با وای فای
ارسال اطلاعات بین دو لپ‌تاپ بدون سیم

راهی ساده برای اشتراک‌گذاری فایل و پوشه

اولین کاری که باید برای اتصال دو لپ تاپ با وای فای بکنید این است که هر دو لپ‌تاپ موردنظر را به وای‌فای متصل کنید. البته این امکان وجود دارد که لپ‌تاپ‌ها را از روش بی‌سیم به مودم وصل کنید یا با کمک کابل اترنت این کار را انجام دهید. سپس کنترل پنل لپ‌تاپی که حاوی فایل موردنظر است را باز کنید. اگر کنترل پنل را پیدا نمی‌کنید باید بر روی Start کلیک کنید و سپس در قسمت سرچ، کنترل پنل را تایپ کنید تا به بخش موردنظر برسید.

اکنون در نوار جستجویی که در قسمت بالا و سمت راست کنترل پنل وجود دارد کلمه network را تایپ و سپس سرچ کنید. گزینه‌های زیادی برای  شما فهرست می‌شود. از میان همه آن‌ها network and sharing center را انتخاب کنید. در نوار سمت چپی که برای شما باز می‌شود گزینه change advanced sharing setting را انتخاب کنید. در این بخش دو گزینه می‌بینید که در کنار آن جایی برای علامت‌زدن وجود دارد. مطمئن شوید که دو قسمت را علامت زد‌ه‌اید. این دو قسمت turn on network discovery و turn on file and printer sharing است. سپس در نهایت قسمت ذخیره در‌ پایین را علامت بزنید.

تنظیمات کنترل پنل برای اتصال دو لپ تاپ با وای فای
کنترل پنل را سرچ کنید

گام بعدی برای اتصال دو لپ تاپ با وای فای این است که به اکسپلورر یا همان صفحه اصلی دسکتاپ برگردید. در نوار پایین، فایلی وجود دارد که شبیه یک‌پوشه زرد با یک گیره آبی است. اگر این گزینه را نمی‌بینید در قسمت استارت، file explorer رو تایپ و جستجو کنید. پس از بازکردن این پوشه، همه آنچه در سیستم شما ذخیره شده برایتان نمایان می‌شود. پس به قسمت موردنظر رفته و فایلی که قرار است به اشتراک بگذارید را پیدا کنید. پس از پیداکردن فایل، روی آن click right کنید تا یک منو برای شما باز شود. با انتخاب give access یک منوی فرعی دیگر باز می‌شود. در پایین‌ترین بخش این منو کلمه specific people را مشاهده می‌کنید آن را انتخاب کنید. پس از آن صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید در آن آدرس شبکه را پیدا کنید. آن را انتخاب کرده و تعیین کنید که لپ‌تاپ دیگر به چه روشی می‌تواند به فایل‌ها دسترسی داشته باشد.

به سراغ فایل‌ها بروید

در این بخش قسمت give access را برگزینید

آنان که مکینتاش دارند چه کنند؟

اگر سیستم‌عاملی که شما از آن استفاده می‌کنید مک است، نمی‌توانید از راهی که در قسمت قبل گفته شد بروید و با موفقیت فایل موردنظر خود را ارسال کنید. ‌ برای این‌ سیستم‌عامل‌ها باید از شیوه دیگری استفاده کنید. در این مورد نیز اولین کار این است که هر دو دستگاه را از طریق کابل اترنت یا به‌صورت بی‌سیم به وای‌فای متصل کنید.

در نوار پایین می‌توانید یک آیکون را مشاهده کنید که شبیه صورتکی آبی و سفید است. در سیستم‌عاملی که قرار است فایل‌های موردنظر را از آن به اشتراک بگذارید، روی این نماد کلیک کنید. سپس نواری در قسمت بالایی مشاهده خواهید کرد که باید گزینه Go در آن را فشار دهید.

این گزینه خود دارای یک منوی کشویی است که در قسمت آخر آن گزینه Connect to server را مشاهده می‌کنید؛ روی آن کلیک کرده و در صفحه‌ای که باز می‌شود به دنبال سیستمی بگردید که قرار است فایل‌ها را دریافت کند. پس از پیداکردن، آن را انتخاب کنید. دقت کنید تفاوتی ندارد که دستگاه گیرنده، با سیستم‌عامل ویندوز عمل می‌کند یا مک است. در هر دو صورت باید نام کامپیوتر را انتخاب کنید. سپس در گوشه سمت چپ، قسمت پایینی دکمه Connect را فشار دهید.

اتصال دو لپ تاپ با مکینتاش
در لپ‌تاپ خود به دنبال این گزینه باشید

چگونه دو لپ‌تاپ را به هم متصل کنیم؟

به شیوه اتصالاتی مانند بلوتوث، در این روش نیز شما باید با واردکردن نام کاربری و رمز عبور دو سیستم را به هم متصل کنید. اکنون وقت آن است که فایل موردنظر را از قسمت share پیدا کرده و سپس آن را انتخاب و در نهایت دکمه send را فشار دهید. تنها در این روش برای اتصال دو لپ تاپ با وای فای باید به دو نکته توجه کنید. ابتدا اینکه اگر سیستم دریافت‌کننده ویندوز است باید آدرس ایمیل و رمز عبور این سیستم را در مایکروسافت در اختیار داشته باشید تا بتوانید آن را وارد کنید. در ضمن فراموش نکنید که سیستم دریافت‌کننده نباید در حالت استندبای باشد. در هنگام ارسال مطمئن باشید که لپ‌تاپ دوم روشن است تا فایل‌ها به‌درستی فرستاده شوند.

کلام پایانی

حتماً تابه‌حال برای شما هم پیش‌آمده که نیاز داشته باشید اطلاعات خود را از یک لپ‌تاپ به سیستم دیگری ارسال کنید و البته کابلی نیز برای اتصال نداشته باشید. آیا می‌توان بدون نیاز به سیم و تنها با کمک شبکه محلی این کار را انجام داد؟

اتصال دو لپ تاپ با وای فای کاری ساده است که می‌توانید با خواندن این مقاله به‌راحتی آن را انجام دهید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید داشتن شبکه‌ای قوی است که بتواند با سرعت و بدون قطعی شما را در این زمینه همراهی کند. برای این کار اینترنت یاقوت مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش است. یک‌بار آن را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمم مودم خرابه؟

چرا هنگام دانلود سرعت اینترنتم کم می‌شود؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا