دسته‌بندی نشده

چرا هنگام دانلود سرعت اینترنتم کم می‌شود؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران فضای اینترنت آن را می‌پرسند و معمولا نیز در بسیاری از مواقع با آن روبرو هستند؛ این است که چرا سرعت اینترنتم کم است؟ این کم بودن سرعت اینترنت می‌تواند صرفا در ساعت‌ها و بخش‌هایی از روز اتفاق بیفتد و یا آن‌که می‌تواند به طور کلی و در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز، این سرعت پایین باشد. در ادامه این مطلب هم تلاش کرده‌ایم تا بگوییم که چگونه سرعت اینترنت را می‌توانید با استفاده از ترفندهای ساده بالا ببرید و هم این موضوع را قرار است به شما توضیح دهیم که چه عواملی می‌توانند بر روی کند شدن سرعت اینترنت شما اثر داشته باشند. بنابراین ادامه این مطلب را با یاقوت(برترین ارائه دهنده اینترنت سازمانی) همراه باشید.

دلایل کم بودن سرعت دانلود

دلایل کم بودن سرعت دانلود

اما چه دلایلی وجود دارند که می‌توانند سبب کند شدن اینترنت به خصوص در زمان دانلود شوند. اطلاع پیدا کردن از این دلایل و موارد می‌توانند به شما کمک کنند که سرعت اینترنت خود را به صورت حداکثری بالا ببرید و نیازی نباشد تا زمان زیادی را منتظر دانلود شدن یک فایل بمانید.

نوع ارتباط اینترنتی

چند روش وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها و همچنین خط تلفن ثابت خانه خود، با فضای اینترنت در ارتباط باشید. به جز گوشی‌های تلفن همراه که اینترنت خود را از اپراتورها دریافت می‌کنند، برای آن که خط تلفن ثابت را برای این موضوع استفاده کنید می‌توانید از روش‌هایی همچون dial up، کابل کشی، DSL و فیبر نوری و یا Fios استفاده کنید. dial up از جمله قدیمی‌ترین روش‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش سرعت بسیار پایینی دارد و به همین دلیل نیز امروزه منسوخ شده است.

روش DSL و روش کابل کشی نسبت به روش قبلی سرعت بیشتری دارند، با این وجود اگر می‌خواهید که بالاترین سرعت ممکن را داشته باشید، بهترین کار آن است که در صورت امکان از روش فیبر نوری استفاده کنید. در این روش سیگنال‌ها از طریق کابل‌های مسی منتقل می‌شوند که سرعت بسیار بالایی نیز دارند.

فرسودگی کابل‌ها

اگر از سیستم‌های DLS، DIAL UP و حتی کابل فیبر نوری استفاده می‌کنید، باید این موضوع را بدانید که خرابی، پیچ‌خوردگی، پارگی و یا حتی وجود فرسودگی در این کابل‌ها می تواند سبب شود که سیگنال‌های دریافتی و خروجی از خط تلفن دچار تداخل و اشکال شده و به همین دلیل نیز سرعت اینترنت نیز کاهش پیدا می‍‌کند. برای رفع این مشکل کافی است با شرکت مخابرات و یا ارائه دهنده سرویس اینترنتی خود تماس گرفته و این موضوع را اطلاع دهید.

راهکار کم بودن سرعت اینترنت موقع دانلود

ترفندهای ساده افزایش سرعت دانلود

اما چه ترفندهای ساده ولی کاربردی وجود دارند که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم تا سرعت دانلود خود را افزایش دهیم؟ این ترفندهای ساده می‌توانند در برخی از موارد کمی هزینه بردار نیز باشند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم تا در خصوص آن‌ها، کاملا هوشمندانه عمل کنید و بهترین روش ممکن و متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید.

فیلترشکن

بسیاری از افراد بر روی لپ تاپ‌های خود از فیلترشکن استفاده می کنند. زمانی که قصد دارید تا فایلی را دانلود کنید و یا زمانی که می‌خواهید تا بسیاری از وبسایت‌های ایرانی را باز کنید، معمولا با کندی اینترنت روبرو می‌شوید. در بسیاری از مواقع این مسئله به دلیل روشن بودن فیلترشکن است. بهتر است آن را خاموش کنید و مجددا کار جستجو را انجام دهید.

استفاده از برنامه دانلود منیجر

به طور قطع اگر دائما با سیستم سر و کار داشته باشید، این برنامه مدیریت فایل‌های دانلودی را نیز بر روی سیستم خود نصب کرده‌اید. بسیاری از ما صرفا می‌دانیم که فایل‌های دانلود شده در این برنامه قرار دارند و می‌توانیم بدون آن که جایی را بگردیم، آن‌ها را از همین برنامه دانلود منجر پیدا کنیم. با این وجود یکی از راه‌های بالا بردن سرعت دانلود مربوط به تغییرات تنظیمات آن است. می‌توانید در این برنامه به قسمت OPTIONS رفته و سپس گزینه CONNECTIONS را بزنید. نوع ارتباط و سرعت دانلود را روی high speed و تعداد برقراری ارتباط را نیز روی عدد 32 به جای 8 بگذارید.

خاموش کردن آپدیت اتوماتیک

روشن بودن آپدیت اتوماتیک در کامپیوترها می تواند هم مفید باشد و هم در عین حال مضراتی را با خودش به همراه داشته باشد. اگر گزینه آپدیت اتوماتیک روشن باشد، هر چند روز یکبار که یک به روز رسانی جدید دریافت می شود، ویندوز شما به صورت خودکار آپدیت شده و این موضوع هم حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند و هم آن که سبب کند شدن سرعت دانلود می‌شود. بهتر است این گزینه را در ویندوز خود خاموش کنید یا از آپدیت خودکار به آپدیت دستی تغییر دهید.

تنظیمات DNS

تنظیمات DNS یکی دیگر از موارد و ترفندهایی است که سبب می‌شود با استفاده از آن بتوانید سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. فراموش نکنید که کشور ما و بسیاری دیگر از کشورهایی که امروزه وجود دارند، دارای DNS هایی با سرعت‌های پایین تر به دلایل امنیتی و… هستند. یکی از راهکارهای ساده ای که برای بالا بردن سرعت اینترنت و سرعت دانلود خود دارید، استفاده کردن از DNS های عمومی است. این موارد می توانند به شما کمک کنند تا ارتباط بهتری را برقرار کرده و سرعت اینترنت شما نیز تا حد بهتری ارتقا پیدا کند.

در مورد تغییر دادن تنظیمات DNS باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هر قدر عدد پایین تری را در DNSها پیدا کنید، می‌توانید ارتباط بهتری برقرار کنید. با یک جستجوی ساده می توانید DNS های مفید و کاربردی را پیدا کنید.

•	تنظیمات DNS
·        تنظیمات DNS

جمع بندی

بالا بردن سرعت اینترنت به خصوص در زمان دانلود کردن می‌تواند یکی از کارهایی باشد که هر فردی باید آن را انجام دهد. معمولا پایین بودن سرعت اینترنت علاوه بر آن که وقت و انرژی شما را هدر می‌دهد، احتمال اینکه باعث شود تا فایل‌ها به صورت ناقص نیز دانلود شوند را بالا می‌برد. با استفاده از همین چند ترفند ساده همچون استفاده از دانلود منیجر، تغییر دادن DNSها به DNSهای عمومی، بررسی کردن وضعیت کابل‌ها و… می‌توانید به سادگی این موضوع را حل و فصل کنید.

برای مشاوره اختصاصی جهت رفع مشکل خود و خرید اینترنت وایرلس با شماره 0864840تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا