مجله یاقوت

چه‌کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟

آیا تا کنون به دسترسی اختصاصی به اینترنت و اینکه چه‌کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟ فکر کرده‌اید؟ امروزه در عصر انفجار تکنولوژی، اکثر کسب و کارها در هر حوزه‌ای نیاز مبرم به اینترنت پرسرعت دارند. به‌گونه‌ای بیشتر کارهای روزمره و ثبت اطلاعات مشاغل در بستر اینترنت انجام‌می‌شود. اما به‌دلیل برخی محدودیت‌ها، اینترنت مشترک پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از آن‌ها نیست. به همین دلیل برخی کاربران به اینترنت اختصاصی و اینترنت سازمانی نیاز پیدا می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید بدانید که چه‌کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نحوه دسترسی اختصاصی به اینترنت
نحوه دسترسی اختصاصی به اینترنت

اکثر کسب و کارهایی که خود را با تکنولوژی روز همراه کرده‌اند، به‌خصوص استارتاپ‌ها به‌دنبال یافتن راهی هستند که بتوانند به‌صورت سریع به اهداف و جایگاه مورد نظرشان در بازار دست پیدا کنند یکی از این راه‌ها دسترسی اختصاصی به اینترنت است. به همین علت ممکن است از خودشان سوال کنند که چه‌کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟. بدین‌منظور نیاز است که این شرکت‌ها به این واقعیت توجه داشته‌باشند که دسترسی به اینترنت محدود به یک روش نیست، بلکه راه‌های زیادی پیش‌روی آن‌هاست. بیشتر کسانی‌که با اینترنت سروکار دارند با مشکلاتی در زمینه دسترسی به صفحات و اپلیکیشن‌ها، پایین‌بودن سرعت در ساعات متفاوت، فیلترینگ و… مواجه می‌شوند. شرکت‌هایی که در طول روز، ساعت‌های طولانی را با اینترنت سر و کار دارند بیشتر این مشکلات را درک می‌کنند.

 اگر شغل شما هم به اینترنت و فضای مجازی وابستگی داشته‌باشد، بدون دسترسی اختصاصی به اینترنت حتما با اختلالاتی از جمله به مشکل خوردن در هنگام بارگذاری یک فایل (به‌خصوص فایل‌های بزرگ) قطعی اینترنت در هنگام برگزاری یک ویدئوکنفرانس، کیفیت پایین تماس‌های اینترنتی و سرعت پایین در هنگام ثبت اطلاعات اینترنتی برخورده‌اید.

چه کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟
چه‌کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟

خصوصیات و مزایا و معایب اینترنت مشترک

یکی از مزایا اینترنت مشترک، ارزان و صرفه اقتصادی استفاده از آن است. به‌دلیل اینکه از طریق یک‌سری زیرساخت شبکه‌ای ارائه می‌شود که عموم مشترکین اینترنت از آن استفاده می‌کنند. این مدل اینترنت بیشتر اوقات به‌شکل کواکس و از طریق کابل و فیبرهای نوری تجاری ارائه می‌شود. این خدمت توسط شرکت‌های تلفنی و اینترنتی عرضه می‌شود. سازمان‌هایی که برای فعالیتهای خود از اینترنت مشترک استفاده می‌کنند معمولا با مشکل ناسازگاری رو به رو می‌شوند. ممکن است شما سرویس اشتراکی را خریداری کنید، حداکثر سرعت را هم در هنگام خریدتان مدنظر قرار دهید و بیشترین پهنای باند را درخواست کنید؛ اما در نهایت این موارد اینترنت بدون نقص را برای شما تضمین نمی‌کند.

سرعت اینترنت در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت است. این تغییر در سرعت اینترنت به ترافیک شبکه‌ای و روزهای هفته هم وابسته‌است. این نوسانات سرعت می‌تواند بر روی بهره‌وری سازمان شما اثر منفی بگذارد و منجر به اتلاف وقت کارکنان و عوامل شود. البته این نکته هم قابل‌ذکر است که با اینترنت اشتراکی کاربران در حالت معمول سرعت دانلود خوب و یکنواختی را تجربه می‌کنند و امکان دارد رضایت نسبی هم از آن حاصل شود، اما به‌احتمال‌زیاد در هنگام آپلود مطالب و فایل‌های به‌خصوص از نوع پرحجم با مشکل مواجه می‌شوند. مثلا اگر کاربری بخواهد یک فایل بزرگ از جمله ویدیو را با همکاران خود در نقاط دیگر به اشتراک بگذارد، با مشکل سرعت آپلود مواجه می‌شود.

تفاوت سرویس اختصاصی اینترنت با مشترک
تفاوت سرویس اختصاصی اینترنت با مشترک

مزایا و معایب اینترنت اختصاصی

در مقابل سرویس اختصاصی اینترنت این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کند. اینترنت اختصاصی با پهنای باند بالا و ثابت به‌طور تضمین‌شده دسترسی پرسرعت و بدون محدودیت را برای کاربر ایجاد می‌کند. زمانی که سوال چهکسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟ مطرح می‌شود در ادامه باید بپرسیم که اصلا اینترنت اختصاصی چیست و چه تعریفی دارد؟ اگر بخواهیم به‌طور دقیق مفهوم اینترنت اختصاصی را شرح دهیم؛ می‌توان گفت: اینترنت اختصاصی یک سرور است که منابع کامل و مختص کاربر دارد که همواره در دسترس است. به‌طور کلی در دنیای اینترنت، هزاران و یا حتی میلیون‌ها سرور وجود دارد. اگر شما در این دنیای بزرگ دارای یک سرور اختصاصی باشید، به این معناست که یکی از این میلیون‌ها سرور در بازه زمانی که برای اجاره آن هزینه پرداخت کرده‌اید، تنها به شخص شما تعلق دارد.

سرور، که امکان دسترسی اختصاصی به اینترنت را فراهم میکند؛ یک کامپیوتر قدرتمند است. از این سرور در مرکز داده یا دیتا سنترهای بسیار بزرگ که تامین کننده فضای اطلاعات در بستر اینترنت هستند نگهداری می‌کنند. تمام اطلاعات، داده‌ها و پردازش‌هایی که توسط این سرورها رد و بدل می‌شود، در فضای اینترنت و سرورها منتقل می‌شود. یک سرور اختصاصی اجزای مختلفی دارد. اجزای آن مانند یک کامپیوتر شخصی است و فضای ذخیره‌سازی، مادربورد، رم و سی پی یو را شامل می‌شود. سرورهای اختصاصی شرایط خاص و مخصوص به خود را دارند و در اختیار داشتن آن‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. شما نمی‌توانید بدون مجوزهای مربوطه یک سرور اختصاصی خریداری کرده و آن را به سیستم شخصی خود در در منزل متصل کنید. به همین علت سرورهای اختصاصی برای کاربری عمومی در منزل کاربردی ندارند.

دسترسی به سرور اختصاصی اینترنت
دسترسی به سرور اختصاصی اینترنت

ویژگی‌های سرور اختصاصی

سرور اختصاصی امکاناتی دارد که آن را از سرور اشتراکی که بین عموم مردم روا دارد مجزا می‌سازد. این سرور به‌صورت اختصاصی در اختیار شخص حقیقی یا حقوقی و یا سایت کسب و کار یا سازمان شما قرار می‌گیرد. اگر تا کنون از خود پرسیده‌اید که چه‌کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟ یعنی در واقع چه کسی قادر به خریدن سرور اختصاصی است جواب شما همین‌جاست! برخلاف سرویس اشتراکی، شما قرار نیست در این سرور منابع و امکاناتتان را با شخص دیگری به‌صورت اشتراکی استفاده‌کنید. اینترنت اختصاصی با توجه به منابع و قدرت پردازشی که داراست، می‌تواند استفاده‌های مختلفی برای شما داشته‌باشد. یکی از مزایای خاص اینترنت اختصاصی این است که شما می‌توانید در هنگام سفارش سرور خود، آن را سفارشی کنید و بسته به میزان نیاز و استفاده خود میزان منابع هر قطعه را انتخاب کنید. با تغییرات سی پی یو و هارد سرور این ویژگی برای کاربران امکان‌پذیر می‌شود.

سخن پایانی

در دنیای امروز که اینترنت بخش مهمی از زندگی روزمره، و شغلی بسیاری از کسب و کارها را شکل می‌دهد؛ احتیاج به اینترنت اختصاصی بیشتر نمود پیدا می‌کند. اما سوال کلیدی این است که چه‌کسی به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارد؟ با اینترنت اختصاصی کاربران به‌راحتی می‌توانند فایل‌های حجیم خود را در کمترین زمان و بیشترین سرعت ممکن دانلود و آپلود کنند و ثبت و بارگذاری اطلاعات شغلی و حساس خود را بدون مشکل انجام دهند. به این طریق کاربران مشاغل وابسته به اینترنت و حساس دیگر نگرانی بابت سرعت اینترنت و از دست رفتن اطلاعات نخواهند داشت. بنابراین اگر شما هم یکی از صاحبان کسب و کار هستید و به‌دنبال بهبود روند کاری خود، پیشرفت در مسیر شغلی و همین‌طور افزایش بهره‌وری هستید؛ بهتر است هرچه سریع‌تر به‌دنبال خرید یک سرور اختصاصی برای خود باشید.

5/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا