دسته‌بندی نشده

چگونه به بالاترین سرعت اینترنت در ایران دسترسی پیدا کنیم؟

امروزه ما می‌توانیم اینترنت و آثار و نتایجی که به همراه دارد را در هرجایی پیدا کنیم. حتی کوچک‌ترین ارتباطی بدون وجود اینترنت غیرممکن می‌شود و شاید اگر روزی این شبکه عظیم از بین برود شاهد هرج‌ومرج بزرگی باشیم. اما حالا که شبکه‌های اینترنت در دسترس هستند و امکان بهره‌مندی از آنها برای همه فراهم شده است بهتر است به فکر استفاده بهینه از آن باشیم. دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت مسئله‌ای است که همه افراد از کوچک تا بزرگ به آن نیاز دارند و برایش می‌کوشند. در این مقاله از یاقوت(بزرگترین و معتبرترین ارائه دهنده اینترنت سازمانی) با ما همراه باشید.

بالاترین سرعت اینترنت
دسترسی به پرسرعت‌ترین اینترنت در ایران

ما نیز در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که با انجام چه‌کارهایی می‌شود اینترنت پرسرعت‌تری داشت و تجربه بهتری از گشت‌وگذار در دنیای نت به دست آورد. برای اینکه پاسخ این سؤال را دریابید با ما تا انتها همراه باشید. نکته مهم و قابل‌ذکر این بوده که چنانچه تا کنون تجربه خوبی از کار با اینترنت به علت سرعت پایین به دست نیاورده‌اید می‌توانید با شرکت بزرگ اینترنتی یاقوت در ارتباط باشید. مشاوران یاقوت شما را تا دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت در ایران همراهی خواهند کرد.

عوامل مؤثر بر سرعت اینترنت شما

سرعت اینترنت به عوامل متعددی وابسته است که اگر آنها را رعایت کنید می‌توانید به بالاترین سرعت ممکن در ایران دست پیدا کنید. این موارد را به‌تفصیل در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد.

قیمتی که برای اینترنت پرداخت می‌کنید.

اولین و مؤثرترین آیتم در تعیین سرعت اینترنت قیمت و هزینه‌ای است که شما برای مصارف روزانه خود پرداخت می‌کنید. کاملاً مشخص است که هرچه اینترنت پرسرعت‌تری بخواهید باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید. اما بیایید این مسئله را از نگاه نزدیک بررسی کنیم. معمولاً در زمان بررسی خدمات اینترنت و هزینه‌هایشان به دو گروه خدمات اینترنتی برمی‌خوریم. اولین حالت استفاده از اینترنت‌هایی با قیمت مناسب مانند tdlte و وایرلس بوده که قیمت بسیار مناسبی دارند و عموم مردم از آنها بهره می‌برند. برای کاربری‌های معمولی استفاده از اینترنت tdlte مقرون‌به‌صرفه بوده و با توجه هزینه اندکی که دارد اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. از طرفی اما برای بسیاری از کارهای تخصصی مثل پژوهش‌های مهم یا برای شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی یا حتی کاربران شخصی که به دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت نیاز دارند این اینترنت کافی نیست. در چنین شرایطی یک راه‌حل بسیار عالی وجود داشته و آن هم استفاده از خط اختصاصی برای اینترنت است.

تاثیر پهنای باند اختصاصی در اینترنت پرسرعت
استفاده از پهنای باند اختصاصی برای اینترنت پرسرعت

استفاده از خط یا پهنای باند اختصاصی یعنی اینکه یک کاربر باندی را صرفاً برای مصارف خود اختیار کند و به‌تبع در برابر آن لازم است که هزینه بسیار بیشتری بپردازد. در حقیقت دسته دوم از اینترنت‌ها همان اینترنت‌های بسیار گران‌قیمت هستند که به‌صورت اختصاصی در اختیار فرد قرار می‌گیرند و در زمان استفاده از آن شخص می‌تواند سرعت فوق‌العاده‌ای را تجربه کند. پس شما نیز اگر مایل هستید که به‌سرعت زیاد و نامحدود اینترنت دسترسی داشته باشید لازم است که خط اختصاصی اینترنت خود را داشته باشید.

نوسازی زیرساخت‌های اینترنتی

همان‌طور که می‌دانید استفاده از زیرساخت‌ها و سیستم‌های حوزه تکنولوژی مدت محدودی دارد و بعد از گذشت زمان نسل جدیدی از تجهیزات و فناوری‌ها معرفی می‌شوند. درصورتی‌که شما قصد دسترسی به بیشترین سرعت اینترنت را دارید باید همگام با تکنولوژی حرکت کنید. پیشنهاد می‌شود که هرگاه نسل جدیدی از اینترنت معرفی شد شما نیز لوازم و تجهیزات خود را با آن هماهنگ کرده و فناوری‌های قدیمی را کنار بگذارید. در این حالت دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت برایتان امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیریت برنامه‌های پس‌زمینه

اگر با دنیای موبایل آشنایی داشته باشید حتماً می‌دانید که یک سری از برنامه‌ها همیشه در حال فعالیت هستند و حتی اگر با آنها کار نکنید باز هم اینترنت مصرف می‌کنند. این استفاده مداوم و همیشگی برنامه‌ها سبب می‌شود که شما در زمان دانلود یا آپلود کردن فایل‌هایتان با مشکل جدی روبه‌رو شوید. از همین جهت پیشنهاد می‌کنیم که حتماً در بخش تنظیمات، میزان دسترسی برنامه‌ها به اینترنت را محدود یا کاملاً قطع کنید. بعد از انجام این کار تا حدودی شرایط اینترنت شما بهبود پیدا خواهد کرد.

تاثیر محدودکردن برنامه‌ها موبایل در افزایش سرعت
محدودکردن برنامه‌های پس‌زمینه در موبایل

تأثیر مرورگر بر سرعت اینترنت

یکی دیگر از عوامل مؤثر در سرعت اینترنت مرورگر شما بوده که از چند طریق می‌تواند تأثیرگذار باشد. اولین موردی که به مرورگر مربوط می‌شود بلاک کردن یا باز کردن پیام همای تبلیغاتی است. درصورتی‌که شما بتوانید تنظیمات مرورگر خود را در حالتی قرار دهید که این تبلیغات باز نشود سرعت بهتری را تجربه می‌کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی مرورگرها مانند کروم علاوه بر استفاده بسیار زیاد اینترنت در پس‌زمینه، حجم زیادی از اطلاعات را نیز همواره نگهداری می‌کنند.

این اطلاعات می‌تواند شامل تمام رمزهای شما برای ورود به‌حساب کاربری‌تان در هر سایت باشد. در این حالت نیز با مصرف بیش از حد اینترنت جلوی دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت گرفته می‌شود. شما می‌توانید از کروم استفاده کنید اما روی مصرف اینترنت آن نظارت کنید یا اینکه از مرورگرهای جایگزین که قابلیت‌های بینه سازی شده بیشتری دارند استفاده کنید. روش دیگری که از طریق مرورگر بتوانید سرعت اینترنت را بهبود ببخشید این است که جلوی باز شدن عکس‌ها به‌صورت خود را بگیرید. در بسیاری از مواقع شما تنها با محتوای یک سایت کار دارید و نیازی به استفاده از عکس ندارید درحالی‌که باز شدن هر عکس به نوبه خود حجم زیادی از اینترنت را مصرف کرده و تأثیر زیادی روی سرعت نیز می‌گذارد. برای آنکه بتوانید جلوی این کار را بگیرید می‌توانید در قسمت تنظیمان مرورگر، باز شدن خودکار عکس‌ها را خاموش کنید. با رعایت یک سری نکات ساده در زمینه مرورگر دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت امکان‌پذیر خواهد بود و جلوی مصرف شدن حجم بسته نیز گرفته خواهد شد.

اینترنت پرسرعت بدون محدودیت
اینترنت پرسرعت بدون محدودیت

نتیجه گیری

ما در این مقاله برای شما یک سری پیشنهادها و راهکارهای علمی ارائه دادیم که با کمک آنها می‌توانید سرعت اینترنت خود را بیشتر کنید. اولین مورد این است که برای مصارف خود هزینه بیشتری پرداخت کرده و از پهنای باند مخصوص به خود استفاده کنید. این روش در مقایسه با سایر روش‌ها مثل اینترنت وایرلس هزینه بیشتری در پی خواهد داشت.

همچنین به‌روز کردن زیرساخت‌ها، وسایل و تجهیزات و همگام شدن با نسل جدید اینترنت نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. راه دیگری که ما به شما معرفی کردیم محدودکردن برنامه‌های پس‌زمینه بود. در نهایت نیز با رعایت مسائل مربوط به مرورگر دسترسی به بالاترین سرعت اینترنت امکان‌پذیر خواهد بود.

برای مشاوره اختصاصی و آگاهی از قیمت پهنای باند اختصاصی با شماره 0864840 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

مشاهده میزان مصرف اینترنت وای فای

بستر ارتباطی اینترنت چه تأثیری بر سرعت من می‌گذارد؟

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا