دسته‌بندی نشده

بهترین وای فای برای یک کسب و کار کوچک چیست؟

الزام به داشتن و انتخاب بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای کسانی است که به‌تازگی شروع به کارکرده‌اند. اینترنت و اینترانت امروزه جزو اصلی یک دفتر کار است و تمامی ارتباطات معمولاً با آن‌ها انجام میشود و از مدیر تا کارمندان در هر سطحی به آن احتیاج دارند.

 ازاین‌رو انتخاب یک روتر مناسب به‌خصوص برای یک شرکت کوچک بسیار مهم است. به همین دلیل یاقوت(معتبرترین شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی) در این مقاله تصمیم گرفت که درباره وای فای مناسب برای کسبوکارهای کوچک صحبت کند. همچنین یک راهنمایی مناسب برای تصمیم‌گیری در این مورد را به شما همراهان همیشگی ارائه دهد.با ما همراه باشید:

وای فای مناسب کسب و کار
وای فای مناسب کسبوکارهای کوچک نیازمند روتر قدرتمند است

بهترین روتر برای یک دفتر کوچک چیست؟

برای اینکه بتوانیم برای شرکت خود نت مناسبی را داشته باشیم، باید ابتدا درباره روترها بدانیم. روتر یک دستگاه کوچک فیزیکی بوده که برای دریافت، تحلیل و ارسال داده‌ها بین شبکه‌های کامپیوتری طراحی شده است. اگر شما نیاز به ایجاد یک شبکه بین سیستم‌های دیجیتال یا رایانه‌ای در محیط کسب و کار خود داشته باشید؛ در نتیجه نیاز به روتر هم دارید.

علاوه بر این توسط روتر این سیستمها به وای فای نیز متصل می‌شوند. بهترین روترها قابلیت کیفیت در سرویس‌دهی یا QoS‌ دارند. همچنین درگاه شبکه کابلی و USB داشته که از وسایل بسیاری پشتیبانی می‌کنند‌. بعضی از روترها بی‌سیم و بعضی توسط کابل به دستگاه‌ها متصل می‌شوند که معمولاً امروزه بیشتر نوع بی‌سیم آن‌ها موردتوجه قرار می‌گیرند. در زیر تعدادی از بهترین روترهای بازار برای داشتن بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک را معرفی خواهیم کرد‌.

این روتر یک انتخاب مناسب برای شرکت‌های کوچک و مصارف خانگی است. همچنین با قیمت کم و مقرون‌به‌صرفه خود موردتوجه کاربران بسیاری قرار گرفته است. این روتر قابلیت  Range Extender داشته که باعث می‌شود نقاط کور در محل کسب و کار شما نیز پوشش داده شود؛ زیرا این قابلیت موجب تقویت پوشش Wi-Fi را میشود.

همچنین دارای ایمنی بسیار بالا نیز هست و قابلیت Guest Network آن برای افرادی که به‌عنوان ارباب‌رجوع به کسب و کار مراجعه می‌کنند، امکان استفاده از اینترنت را ضمن ایمن‌سازی شبکه فراهم می‌کند. این مودم سازگار با پروتکل اینترنت نسخه ۶ یا IPv6 بوده و دارای ۴ پورت LAN و یک پورت WAN است و لذا بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شود.

روتر بی‌سیم تندا AC5  v3.0 AC1200 Dual Band WiFi Router

تندا AC5 نیز یک انتخاب مناسب برای دفاتر اداری و شرکت‌های کوچک است‌. این روتر شبکه‌ای یکپارچه با سرعت بالای ۱۱۶۶ مگابیت بر ثانیه را ایجاد می‌کند. همچنین با استفاده از ۴ آنتن، کیفت دسترسی بسیار بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد.

این روتر نیز دارای امنیت بسیار بالایی است که نگرانی از بابت دسترسی به اطلاعات و هک شبکه را از بین می‌برد. شما می‌توانید روتر را از راه دور نیز مدیریت کنید. همچنین دارای فناوری اولویت‌بندی ترافیک است که باعث بالارفتن سرعت برای آن خواهد شد. این روتر نیز بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک را فراهم می‌کند‌.

دی لینک نیز یکی از بهترین برندهای روتر و مودم است که از آن می‌توانید برای دفتر خود استفاده کنید. این مودم ۴ پورت دارد که از آن‌ها برای اتصال اترنت استفاده می‌شود. همچنین برنامه تلفن همراه برای مدیریت دارد و با سرعت بالا داده‌ها را بین دستگاه‌های مختلف انتقال می‌دهد.

روتر بی‌سیم TP لینک TL-WR840N
روتر بی‌سیم TP لینک TL-WR840N

بهترین راه برای انتخاب روتر بی سیم چیست؟

بعد از اینکه با روترهای مناسب جهت داشتن بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک خود آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد که بتوانیم یک انتخاب مناسب از میان آن‌ها داشته باشیم. در این جا نکات و روش‌هایی را برای شما بیان خواهیم کرد تا بتوانید یک روتر مناسب را انتخاب کنید.

  • اول‌ازهمه باید به بی‌سیم یا با سیم بودن مودم و دیوارهای محل کار توجه کنید‌. اگر دیوارهای پارتیشن، فلزی یا آینه‌های زیادی در محیط وجود داشته باشند، روتر بی‌سیم ممکن است برای شما مناسب نباشد‌.
  • دوم باید به تعداد کاربران توجه کرد. اگر یک روتر ۴ پورت را انتخاب کرده‌اید باید تعداد کاربران به همین اندازه یا کمتر باشد.
  • سوم اینکه بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک، باید سرعت بالایی نیز داشته باشد. ازاین‌رو باید به تعداد پهنای باند و اندازه آن نیز توجه کرد.

چهارم در مورد امنیت است. اگر کسب و کار شما نیاز به امنیت بالا دارد، باید روتری را انتخاب کنید که امنیت داده‌های شما را تضمین کرده و اطمینان خاطر را برای شما فراهم کند.

روتر بی‌سیم تندا AC5
روتر بی‌سیم تندا AC5

تفاوت بین روتر تجاری و روتر خانگی چیست؟

این امکان وجود دارد که برای انتخاب بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک، بین روتر تجاری و خانگی تردید داشته باشید. همان‌طور که پیش‌تر ملاحظه کردید، روترهایی که در بالا معرفی شدند، همگی مناسب برای دفاتر اداری کوچک و منزل هستند‌. بااین‌حال تعدادی روتر در بازار موجود هستند که امکان ارتقا برای گسترش کسب و کار را نیز دارند. این روترها پهنای باند بیشتری دارند و امکان اتصال کاربران با تعداد بالا برای آن‌‌ها فراهم است.

همچنین با داشتن تعداد آنتن‌های بیشتر، محیط بزرگ‌تری را پوشش خواهند داد. بااین‌حال شما می‌توانید از یک فرد باتجربه در زمینه داشتن بهترین وای فای برای کسب و کارهای کوچک، کمک بگیرید. ما به شما در اینجا شرکت اینترنت یاقوت را پیشنهاد می‌دهیم. این شرکت امکان ارائه کلیه خدمات اینترنتی و فروش روتر را فراهم کرده است و همچنین می‌توانید مشاوره‌های لازم برای خرید را داشته باشید‌.

روتر بی‌سیم D-Link DIR-636L
روتر بی‌سیم D-Link DIR-636L

کلام آخر

در این مقاله بهترین روترها را برای این کار معرفی کردیم و راهنمایهای لازم جهت تصمیم‌گیری عالی نیز ارائه شد. شما باتوجه‌به محیط کسبوکار خود و تعداد کاربران، می‌توانید یک انتخاب عالی داشته باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ارتباط با شرکت اینترنت یاقوت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما سودمند واقع شود.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا