دسته‌بندی نشده

لزوم استفاده از اینترنت پرسرعت اختصاصی در بیمارستان‌ها

در طول دهه گذشته، افزایش سرعت اینترنت عامل مهمی در افزایش کارایی و انعطاف‌پذیری وظایف اداری و پزشکی در محیط بیمارستان‌ها شده است. از بررسی‌های بیمار گرفته تا جمع‌آوری داده‌های پزشکی و حتی هماهنگی طرح درمان، همگی به لطف اینترنت پرسرعت درحال پیگیری و انجام است. به‌همین‌دلیل لزوم وجود اینترنت اختصاصی در بیمارستان و مراکز درمانی را نمی‌توان نادیده گرفت. چراکه در حال‌حاضر، انواع برنامه‌ها در بیمارستان‌ها ازجمله تخت‌های هوشمند، دستگاه‌های نظارت ‌بر اکسیژن، اشعه ایکس، MRI و… به وای‌فای متکی هستند. در ادامه از لزوم و اهمیت استفاده ‌از اینترنت پرسرعت و اختصاصی در مراکز درمانی بیشتر خواهیم گفت.یاقوت معتبرترین ارائه دهنده اینترنت سازمانی در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته است.

لزوم استفاده از اینترنت پرسرعت اختصاصی در بیمارستان‌ها

چرا سرعت اینترنت در بیمارستان‌ها اهمیت دارد؟

بیمارستان‌ها ازجمله مراکزی هستند که برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به بیماران، باید از اینترنت اختصاصی در بیمارستان بهره‌مند باشند. اهمیت این موضوع تاجایی است که  اگر وای‌فای در یک محیط مراقبت‌های بهداشتی کند شود یا از کار بیفتد، سه تأثیر بالقوه ایجاد می‌کند:

  • از دیدگاه خدمات مشتری، بیماران نمی‌توانند از Wi-Fi برای برقراری ارتباط ‌با خانواده یا دوستان یا سرگرم‌شدن درحین انتظار برای مراقبت، استفاده کنند.
  • از منظر تجاری، کارکنان اداری یا پرستاران نمی‌توانند اطلاعات بیمار را به اشتراک بگذارند.
  • ·         از منظر درمان نیز مراقبت ‌از بیمار و درمان او ممکن است به تعویق بیفتد.

 با توجه‌به ماهیت حیاتی اشتراک‌گذاری اطلاعات در بیمارستان، سرعت، کیفیت و ثبات وای‌فای بسیار مهم است، به‌همین‌دلیل است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

اهمیت وجود اینترنت اختصاصی در بیمارستان برای پزشکان و کارکنان بیمارستان

  • افزایش سرعت برقراری ارتباط بین کارکنان و پزشکان بیمارستان
  • افزایش سرعت انتقال اطلاعات موردنیاز بدون وجود اختلال در اتصال بی‌سیم
  • افزایش دقت و سرعت در ارائه خدمات درمانی به بیماران
  • عملکرد اداری دقیق و بی‌وقفه
  • عملکرد درست تجهیزات و دستگاه‌های مراقبت ‌از بیمار 

اهمیت وجود اینترنت اینترنت اختصاصی در بیمارستان برای بیماران

باید بدانید که استفاده همزمان بیماران و همراهان آن‌ها از اینترنت بیمارستان و وجود تعداد زیادی از دستگاه‌ها و شبکه‌های اداری متصل‌ به اینترنت ممکن استفشار زیادی ایجاد کند که منجر به بروز مشکل و یا قطعی اینترنت شود. به همین‌خاطر بهتر است شبکه‌های مهمان در مراقبت‌های بهداشتی متفاوت ‌از شبکه‌های بی‌سیم اصلی مورداستفاده برای کارهای درمانی باشند. همچنین توصیه می‌شود پهنای باند شبکه مهمان محدود شود.

اینترنت اختصاصی در بیمارستان برای بیماران

خدمات آنلاین سلامت و نسخه

با وجود اینترنت پرسرعت، می‌توانید به‌راحتی از خدمات آنلاین سلامت استفاده کنید. این نوع خدمات یکی از ضروری‌ترین خدمات ارائه‌شده توسط مراکز سلامت و درمان است که تنها با دسترسی ‌به اینترنت پرسرعت امکان‌پذیر است. خدمات بهداشتی که می‌توانید به‌صورت آنلاین به آن‌ها دسترسی داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • برای گفت‌وگو و دریافت مشاوره با پزشک و متخصص موردنظر خود تماس بگیرید.
  • از خدمات پشتیبانی و پیگیری درمان استفاده کنید.
  • ·         نسخه‌های تکراری را سفارش دهید.
  • بخش‌هایی از پرونده سلامت خود، ازجمله اطلاعات مربوط‌به داروها، واکسیناسیون‌ها و نتایج آزمایش را ببینید.
  • ارتباطات بین جراحی پزشک عمومی و سایر خدمات مانند بیمارستان‌ها را مشاهده کنید.
  • قرار ملاقات ‌با پزشک عمومی، پرستار یا سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را رزرو کرده، بررسی یا لغو کنید.

جراحی آنلاین با اینترنت پرسرعت اختصاصی

دکتر لینگ ژیبی کسی است که برای نخستین‌بار عمل جراحی آنلاین مغز را با استفاده ‌از اینترنت نسل پنجم (با شبکه تلفن همراه) از فاصله 3 هزار کیلومتری برای یک بیمار مبتلا به پارکینسون انجام داد. با دسترسی‌ به اینترنت اختصاصی در بیمارستان به‌راحتی می‌توان خدمات درمانی و جراحی را برای آن دسته از بیمارانی که در مناطق دورافتاده هستند و یا پزشکانی را انتخاب کرده‌اند که حضور آن‌ها در محل درمان امکان‌پذیر نیست، انجام داد. اما باید بدانید که این‌کار فقط با دسترسی‌ به اینترنت پرسرعت اختصاصی برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها امکان‌پذیر است و درغیر این‌صورت می‌تواند با شکست مواجه شود.

جراحی آنلاین با اینترنت پرسرعت اختصاصی

مشاوره با پزشکان و متخصصان دیگر در سراسر دنیا اینترنت اختصاصی در بیمارستان

ازجمله مهم‌ترین مزایای وجود اینترنت پرسرعت و اختصاصی در بیمارستان‌ها، امکان مشاوره آنلاین با پزشکان دیگر در سراسر دنیا است که برای برخی از بیماران با شرایط اضطراری و خاص بسیار مفید خواهد بود. مشاوره آنلاین به متخصصان سلامت و پزشکان امکان ارزیابی، تشخیص و درمان بیماران را از راه‌دور و با استفاده ‌از فناوری مخابرات می‌دهد. این رویکرد در دهه گذشته تکامل‌یافته و به‌صورت گسترده درحال استفاده است.

همچنین مشاوره و ایجاد جلسات تشخیص و درمان بین پزشکان مختلف در سراسر دنیا، درحال تبدیل‌شدن به بخش مهمی از ساختار بهداشت جهانی است. درواقع مشاوره آنلاین یک ارتباط ویدئو کنفرانس با پزشک‌های مختلف است که با تکیه ‌بر اینترنت اختصاصی در بیمارستان محقق می‌شود.

دسترسی سریع و آسان به سوابق بیمار  

یکی دیگر از دلایل مهم وجود اینترنت پرسرعت در بیمارستان، دسترسی سریع به سوابق و موقعیت بیمار خارج ‌از محیط بیمارستان است. به‌عنوان مثال، دستگاه‌های مانیتورینگ خانگی مانند مانیتورهای قابل‌حمل ضربان قلب و قندخون است. با استفاده ‌از این فناوری، بیماران می‌توانند داده‌ها را برای بررسی در مطب، برای پزشک خود ارسال کرده و در زمان صرفه‌جویی کنند. به این‌صورت، نیازبه حضور بیمار در بیمارستان و یا ویزیت در مطب، کاهش می‌یابد.

همچنین وجود اینترنت اختصاصی برای آن دسته از پزشکانی که به‌صورت حضوری و در محیط خانه بیماران کار می‌کنند، بسیار ضروری است. چراکه به این شکل می‌توانند در موارد لزوم به سوابق بیمار خود دسترسی به‌روز و سریع داشته باشند.

سوابق بیماری آنلاین با اینترنت اختصاصی

دسترسی به مستندات دقیق‌تر

زمانی که پزشک درحال بررسی وضعیت بیمار خود است، بهتر است به‌جای تکیه‌ بر حافظه خود و یا یادداشت‌های دست‌نویس، از مستندات کامل‌تر و دقیق‌تر جمع‌آوری‌شده درباره وضعیت بیمار استفاده کند. برای این‌کار حتما به وجود اینترنت پرسرعت و اختصاصی در بیمارستان نیاز است.

همچنین زمانی‌که بیمار برای انجام آزمایش یا عمل باید با همراهی و مراقبت پرستار خود، از واحد دور شود، آن پرستار به‌راحتی پرونده پزشکی کامل آنلاین بیمار را در اختیار خواهد داشت. از مهم‌ترین مزایای اینترنت اختصاصی در بیمارستان در این شرایط این است که پرستار می‌تواند هر چیزی را که در محل اتفاق می‌افتد، ثبت کند، نه اینکه منتظر بماند تا بیمار به بخش بازگردد. داده‌های جمع‌آوری‌شده در کنار تخت، مانند نظارت مداوم علائم حیاتی، به‌صورت الکترونیکی به پرونده‌های پزشکی منتقل می‌شود. این‌کار باعث صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری ‌از بروز خطا در اسناد می‌شود.

در سال‌های اخیر شاهد ارائه خدمات دقیق‌تر و سریع‌تر درمانی و پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز مختلف درمانی بوده‌ایم. این‌کار به مدد وجود اینترنت اختصاصی و پرسرعت در بیمارستان بوده است. اهمیت وجود اینترنت اختصاصی و پرسرعت در مراکز مختلف پزشکی را نمی‌توان نادیده گرفت، چراکه امروزه اکثر دستگاه‌های مراقبت ‌از بیمار، بایگانی مستندات و استفاده ‌از آن در شرایط لزوم و همچنین برقراری کنفرانس‌های تشخیصی، درمانی و جراحی با پزشکان مختلف در سراسر دنیا برای بیماران با وضعیت حاد و اورژانسی، به‌وسیله شبکه اینترنت انجام می‌شود.

تأثیر اینترنت پرسرعت اختصاصی در صادرات

چرا بانک‌ها باید از اینترنت اختصاصی استفاده کنند؟

5/5 - (3 امتیاز)
گرد آورنده
mediglobus.com/consultation-of-a-foreign-doctor/
منبع
.epitiro.com/why-wifi-speed-matters-in-hospitals

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا