مجله یاقوت

تکنولوژی POE چیست؟

Poe تکنولوژی است که می‌توان با آن به دستگاه‌های درون شبکه برق رسانی کرد، بعنوان مثال می‌توان به اکسس پوینت، رادیو و دوربین‌های مدار بسته برق رسانی کرد.

با پیشرفت علم و عرضه دستگاه‌های جدید در دنیای IT و نیاز همه این دستگاه‌ها به برق و قرار گرفتن این دستگاه‌ها در محل‌هایی که نمی‌توان به آن برق رساند یا اگر کابل برق برای آن‌ها کشیده شود بی‌نظمی در سیم‌کشی برق ساختمان بوجود خواهد آمد، تولیدکنندگان مجبور شدند تکنولوژی Poe را وارد این دستگاه‌ها کنند.دستگاه‌هایی نظیر اکسس پوینت، رادیو وایرلس، دوربین مداربسته و… که در ارتفاع و بعد از انجام امور کلی ساختمان نصب می‌شوند نیاز به برق دارند که می‌توان به بی‌نظمی برق‌کشی روکار خاتمه داد و از تکنولوژی Poe استفاده کرد.

POE  چیست
Power over ethernet device

Poe چیست ؟

Poe مخفف Power Over Ethernet می‌باشد و معنی آن یعنی توان الکتریکی بر بستر اترنت (کابل شبکه).اگر دقت کرده باشید کابل‌های شبکه دارای 8 پین هستند که 4 پین آن برای ارسال و دریافت سیگنال استفاده می‌شود و 4 پین آن در شبکه‌های 10/100 استفاده نمی‌شود اما در شبکه‌های 10/100/1000 از 4 پین باقی مانده استفاده می‌شود.یعنی رنگ‌هایی که در تکنولوژی Poe استفاده می‌شود شامل رنگ‌های سفید آبی، آبی، سفید قهوه‌ای، قهوه‌ای می‌باشند.

با تکنولوژی Poe می توان دستگاه‌هایی که نیاز به ولتاژ 24،12 و 48 ولت هستند را تامین کرد یعنی با همان کابل شبکه هم دیتا را به کابل رساند هم توان الکتریکی را.

حتما برای شما سوال پیش آمده که سیگنال الکتریکی بر بستر اترنت چگونه تامین می‌شود.برای تامین برق ما نیازمند یک منبع تغذیه در ابتدای کابل می‌باشیم.این منبع تغذیه‌ها شامل دو نوع می‌باشند.نوع اول آن تنها می‌تواند به یک دستگاه برق رسانی کند اما نوع دوم آن می‌تواند همزمان چندین دستگاه را برق رسانی کند نکته این است که باید در نظر داشته باشید بیشتر از توان منبع تغذیه جریان نکشید.

بعنوان مثال برای سیستم دوربین مداربسته 20 عددی شما می‌توانید یک سوئیچ 24 پورت Poe (تعداد پورت آن بستگی به تعداد دوربین‌های شما دارد) تهیه کنید و از آن برای ارتباط دوربین‌ها به شبکه و برق رسانی به دوربین‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با تجهیزات شبکه

هرآنچه باید در مورد میکروتیک بدانید

5/5 - (16 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا