مجله یاقوت

اگر اینترنت شما قطع شود و قرار باشد کار کنید، چگونه با این وضعیت برخورد می‌کنید؟

قطعی اینترنت یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند برای افراد در حوزه‌های مختلف ایجاد شود، نبود اینترنت و قطع‌شدن آن، می‌تواند ضررهای بسیار زیادی را به‌خصوص به کسب‌وکارهای مختلف وارد کند.ازاین‌رو افراد زیادی به دنبال راه‌حل‌هایی هستند تا در صورت قطع‌شدن اینترنت، دسترسی خودشان به فضای مجازی را از دست ندهند. راهکارهایی برای آنلاین شدن مجدد در زمان قطع‌شدن اینترنت وجود دارد که یاقوت( معتبرترین شرکت ارائه اینترنت سازمانی) در ادامه قصد دارد تا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کند؛ با ما همراه باشید.

بروز مشکلات مختلف در اثر قطع‌شدن اینترنت

قطعی اینترنت، یک مشکل اساسی

در این عصر، زندگی بشر بیش از هر زمان دیگری به اینترنت و فضای مجازی وابسته است. از برقراری ارتباط گرفته تا مدیریت کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، می‌توان ردپای اینترنت را به‌خوبی مشاهده کرد. بااین‌وجود، قطع‌شدن اینترنت می‌تواند به یک دردسر و مشکل بسیار بزرگ بدل شود. در چنین مواردی شما امکان ارسال و دریافت پیام را نداشته و به بیان ساده‌تر، از دسترسی پیداکردن به دنیای اینترنت به هر نحوی، منع خواهید شد.اما آن چیزی که در این جا اهمیت پیدا می‌کند این است که چگونه زمانی که با مشکل قطعی اینترنت روبرو می‌شویم، باز هم بتوانیم به نحوی آنلاین شده و از این فضا استفاده کنید.

عدم دسترسی به وب‌سایت‌های مختلف در زمان قطعی اینترنت

قطع‌شدن اینترنت در سطوح مختلف

برای رفع این مشکل در ابتدا باید بدانید که دلیل قطع‌شدن اینترنت شما چیست؟ در بسیاری از موارد پایان یافتن حجم و یا دوره اینترنت شما می‌تواند دلیل این مشکل باشد؛ به همین دلیل با خرید طرح‌های اینترنتی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. در پاره‌ای دیگر از مواقع ممکن است قطع‌شدن اینترنت به دلیل مشکلات سخت‌افزاری در مودم‌ها و یا گوشی‌های همراه باشد. در چنین مواقعی باید دستگاه خود را تعمیر کرده و سپس مجدداً دسترسی به اینترنت را تست کنید.

اما در برخی از مواقع ممکن است قطعی اینترنت از سوی شما نباشد. به بیان دیگر، شرکت ارائه‌دهنده و یا مراتب بالاتر باشد.در این صورت یا ممکن است دسترسی به‌صورت محدود تنظیم شده و یا اینکه دسترسی به‌صورت کامل قطع شده باشد. اگر دسترسی به‌صورت کامل و به شکل زیرساختی قطع شده باشد، مشکل بسیار سخت حل خواهد شد. اما در پاره‌ای مواقع می‌توان با انجام یک سری اقدامات، در زمان قطع‌شدن اینترنت نیز باز هم آنلاین شویم.

یافتن مشکل مسدود شدن اینترنت و راهکارهای آن

وقتی اینترنتم قطع است چگونه آنلاین شوم؟

اکنون که قطعی اینترنت به یک مشکل برای شما بدل شده است، به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع آن خواهید بود. ما در این قسمت برخی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌تواند به شما در زمان قطع‌شدن اینترنت کمک کند، معرفی خواهیم کرد. بااین‌وجود باید اشاره کرد که ممکن است این راه‌ها در پاره از مواقع جوابگو نباشند. بااین‌وجود، بهتر است تلاش خودتان را انجام دهید.

  • استفاده از اینترنت ماهواره‌ای

یکی دیگر از راه‌های مقابله با قطعی اینترنت، استفاده از اینترنت‌های ماهواره‌ای است. بدین صورت دیگر شما از اینترنت‌های ارائه شده از کشور مبدأ خود استفاده نمی‌کنید؛ اما برای بهره‌مندشدن از این روش، نیاز است تا تجهیزات خاص و البته گرانی را تهیه کنید.

  • استفاده از سیم‌کارت‌های خارجی

برای افرادی که در شهرهای مرزی قرار گرفته‌اند، یک راهکار جالب دیگری وجود دارد. می‌توانند از سیم‌کارت‌های کشورهای خارجی استفاده کرده و بدین صورت به اینترنت‌های آن کشورها متصل شوند. این راهکار ممکن است برای همه در دسترس نبوده باشد و یا سرعت پایینی در اختیار کاربران قرار دهد.

  • استفاده از اینترنت اختصاصی

بهره‌مندی از یک خط اینترنت اختصاصی، راهی کاربردی برای جلوگیری از قطعی اینترنت به شما می‌رود. بدین صورت شما یک پهنای باند اختصاصی برای دسترسی به فضای مجازی در اختیار دارید که می‌تواند در مقابل با قطع‌شدن اینترنت، ایستادگی کند.

اینترنت اختصاصی، راهی برای مقابله با قطعی اینترنت
استفاده از اینترنت اختصاصی، راهی کاربردی برای مقابله با قطعی اینترنت

کدام نوع اتصال اینترنتی اتصال اختصاصی را فراهم می‌کند؟

اتصال اختصاصی به معنای دسترسی کاملاً اختصاصی به اینترنت بوده که سرعت و امنیت بسیار زیادی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. بدین صورت تمامی افراد می‌توانند باند اختصاصی خودشان را خریداری کرده و بدون محدودیت به اینترنت دسترسی پیدا کنند. داشتن پهنای باند اختصاصی، سرعت بالا و مقابله با قطع‌شدن اینترنت از جمله مهم‌ترین مزایای داشتن یک اتصال اختصاصی بوده و همین امر توجه سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را به‌شدت جلب کرده است.

امروزه راه‌های زیادی برای دسترسی پیداکردن به اتصال اختصاصی وجود دارد. از مهم‌ترین انواع اتصال اینترنتی برای داشتن اتصال اختصاصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال رادیویی
  • اتصال نقطه‌به‌نقطه
  • اتصال با خطوط اجاره‌ای تلفن
  • فیبرهای نوری
  • اتصال ماهواره‌ای

هرکدام از این اتصال‌ها، دارای مزایا، معایب، شرایط و قوانین خاص خود بوده که بعد از آشنایی با آن‌ها می‌توانید برای دسترسی داشتن به اینترنت از آن بهره ببرید. اگر شما هم قصد دارید تا با خرید یک اتصال اختصاصی اینترنت، امکان دسترسی به دنیای آزاد را داشته باشید، می‌توانید از خدمات گسترده و فوق‌العاده شرکت اینترنت یاقوت استفاده کنید.

شرکت اینترنت یاقوت در زمینه اتصال اینترنت سازمان، وایرلس، شبکه‌های کامپیوتری، adsl2+ و … فعالیت داشته و می‌تواند پهنای باندی اختصاصی با سرعتی باورنکردنی را در اختیار تمامی کاربران قرار دهد. دسترسی پیداکردن همیشگی به دنیای اینترنت، به کمک یاقوت شدنی خواهد بود.

نتیجه‌گیری

قطع‌شدن اینترنت می‌تواند ضرر و زیان‌های بسیار مختلفی را با خود به همراه داشته باشد. از قطع‌شدن برقراری ارتباط گرفته تا عدم دسترسی و باز کردن صفحات مختلف، همگی مشکلاتی هستند که در زمان قطع‌شدن اینترنت رخ می‌دهد. دلایل زیادی برای مسدود شدن دسترسی کاربران به اینترنت وجود دارد. در ابتدا باید بدانید که دلیل قطع‌شدن اینترنت چیست و سپس بر اساس آن بهترین راه برای دسترسی مجدد را پیدا کنید. داشتن یک خط اینترنت اختصاصی، راهی کاربردی برای مقابله با قطعی اینترنت به شمار می‌رود.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا