مجله یاقوت

اهمیت اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان

نقش اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان به‌قدری واضح و شفاف است که کمتر کسی می‌تواند آن را انکار کند. همان‌طور که صنعت ساخت‌وساز نیاز به ابزارآلات مدرن و پیشرفته جهت بهبود فرایندهای خود دارد، به همان اندازه نیز به اینترنت پرسرعت نیاز پیدا کرده است. افزایش بهره‌وری، ایمنی، دسترسی بهتر به فروشندگان و… تنها بخشی از مزایای استفاده از اینترنت پرسرعت در این صنعت هستند.

اما آیا می‌دانید چگونه استفاده از اینترنت پرسرعت و داشتن پهنای باند اختصاصی می‌تواند منجر به تسریع در فرایندهای صنعت ساختمان شود؟ ما در این مطلب قصد داریم به‌صورت کامل در خصوص نقش اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان صحبت کنیم و در خصوص مزایای آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس با یاقوت(معتبرترین شرکت ارائه دهنده اینترنت سازمانی) همراه باشید.

اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان
رفع نیازهای مدرن صنعت ساخت‌وساز با اینترنت پرسرعت

پاسخ به نیازهای مدرن صنعت ساختمان

همان‌طور که در 100 سال گذشته بیل‌های مکانیکی، اره‌های برقی و حتی کامیون‌های مختلف در کارگاه‌های صنعت ساختمان وجود نداشت، امروزه حضور چنین امکاناتی موجب تسریع در فرایندهای ساختمانی شده است. اگر هم امروزه شاهد آن هستیم که اینترنت نقش زیاد پررنگی در صنعت ساخت‌وساز ندارد، می‌توان انتظار داشت که در چند سال آینده، اینترنت پرسرعت به یکی از اصلی‌ترین بازیگران چنین صنعتی بدل شود. اگر به‌دور و اطراف خود نگاهی بیندازید، به‌سادگی می‌توانید متوجه شوید که کمتر صنعتی وجود دارد از مزایای اینترنت پرسرعت استفاده نکرده نباشد. نیازهای صنعت ساختمان نیز به مدرن‌تر شدن زندگی بشر، در حال تغییروتحول است. همین امر راه را برای ورود اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان باز کرده است. به کمک چنین امکاناتی می‌توان انتظار داشت که امور ساخت‌وساز با سرعت بیشتر، بهتر و ایمن‌تر انجام شوند.

اهمیت استفاده از اینترنت پرسرعت در صنعت ساخت‌وساز

شاید شما هم جزو افرادی باشید که نمی‌دانند چرا باید از اینترنت اختصاصی و پهنای باند اختصاصی در صنعت ساختمان استفاده کرد؟ باید اشاره داشت که داشتن پهنای باند اختصاصی در چنین صنعتی می‌تواند به‌سادگی باعث افزایش بهره‌وری شود. وجود اینترنت پرسرعت موجب می‌شود تا ارتباطات سریع، فوری و دائمی بین بخش‌های مختلف یک تیم ساختمان، از مهندسین گرفته تا معماران، پیمانکاران، تأمین‌کنندگان و… ایجاد شود. از سوی دیگر، به کمک اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان می‌توان تمامی وسایل و تجهیزات مدرن را ردیابی کرد و از وضعیت حال حاضر آن‌ها اطلاعات حیاتی به دست آورد. از سوی دیگر، تیم فروش و بازاریابی قادر خواهند بود با راه‌اندازی وب‌سایت‌های فروشگاهی، هرچه ساده‌تر با مشتریان ارتباط برقرار کرده و زمینه را برای فروش بهتر محیا کنند. تصور کنید که داشتن اینترنت پرسرعت حتی باعث می‌شود رانندگان کامیون‌ها، مصالح موردنیاز را از مبدأ تا مقصد بدون کوچک‌ترین مشکلی، جابه‌جا کنند.

مزایای اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان
افزایش بهره‌وری صنعت ساختمان با استفاده از اینترنت پرسرعت

بهبود بهره‌وری صنعت ساختمان با استفاده از اینترنت پرسرعت

هر پروژه ساخت‌وساز با چالش‌ها، خطرات و وظایف خاص خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. افزایش بهره‌وری و ساده‌سازی فرایندها، به یکی از بزرگ‌ترین چالش مهندسان و افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، بدل شده است؛ اما باید اشاره داشت امروزه با حضور نرم‌افزارهای مختلف می‌توان مدیریت تک‌تک بخش‌ها و جنبه‌های یک پروژه ساخت‌وساز را به عهده گرفت.

ماشین‌آلات مدرن (مانند هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها)، واقعیت افزوده (AR) و اینترنت اشیا قادر هستند به‌شدت سطح بهره‌وری پروژه‌های ساخت‌وساز را افزایش دهند. برای اینکه بتوان از چنین قابلیت‌هایی استفاده کرد، وجود یک اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان ضروری خواهد بود. برای مثال تصور کنید روی مواد و تجهیزات ساختمانی، سنسورهای به خصوصی وجود داشته باشد که نحوه حرکت و جابه‌جایی تمامی آن‌ها را در پروژه‌های ساخت‌وساز، ردیابی کند.

هوش مصنوعی قادر خواهد بود برای ثبت مجموعه‌داده‌های حرکتی و تجزیه‌وتحلیل نحوه تعامل کارگران با پروژه از اینترنت پرسرعت استفاده کند. سپس این داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌توانند برای مشخص‌کردن و توسعه راه‌حل‌های سازمانی مورداستفاده قرار بگیرند.

نقش اینترنت پرسرعت در بهبود روند پروژه‌های ساختمانی

پشتیبانی از تیم‌های فروش و بازاریابی

یکی دیگر از نقش‌های اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان، بهبود فرایندهای مرتبط با فروش و بازاریابی است. تیم‌های فروش و بازاریابی می‌توانند به کمک اینترنت پرسرعت، به خریداران بالقوه متصل شوند. همچنین این شانس برای آن‌ها وجود دارد تا با امکانات متنوعی که چنین اینترنتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، مشتریان را شگفت‌زده کنند.

برای مثال تصور کنید که یک وب‌سایت فروش ساختمان قادر باشد علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات ساختمان‌های مختلف، پلان‌های با وضوح بالا و قابلیت مشاهده CGI و سه‌بعدی روی صفحه نمایشگر را در اختیار افراد قرار دهد. آن‌ها می‌توانند به‌سادگی یک تور واقعیت مجازی در پروژه ساختمانی در حال ساخت را تجربه کنند و بدین صورت انتخابی مناسب و حرفه‌ای داشته باشند. تمامی این موارد می‌توانند باعث بهبود فرایند فروش در صنعت ساخت‌وساز شوند. از سوی دیگر تصور کنید که اجرای اینترنت پرسرعت در خود ساختمان‌ها تا چه اندازه بر رضایت خریداران تأثیر می‌گذارد. اینکه یک ساختمان دارای پهنای باند اختصاصی باشد و از اینترنت پرسرعت بهره ببرد، می‌تواند باعث جلب حداکثری مشتریان شود. به این صورت می‌توان متوجه اهمیت اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان شد.

افزایش ضریب ایمنی در پروژه‌های ساختمانی

آمار OSHA تأیید می‌کند صنعت ساخت‌وساز می‌تواند یک صنعت خطرناک باشد. صدماتی غیرکشنده‌ای که این صنعت سالانه برای شرکت‌ها در اثر توقف کار و یا نیروی کار ایجاد می‌کند، میلیون‌ها دلار خواهد بود. این در حالی است که با استفاده از اینترنت پرسرعت می‌توان ضریب ایمنی را در پروژه‌های صنعتی افزایش داد. مکانیسم‌های ایمنی دیجیتالی به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهند تا داده‌های مربوط به فرایندهای کاری، همکاری و تصمیم‌گیری را جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل کنند. این داده‌ها برای مشخص‌کردن پروتکل‌های ایمنی و آموزش هرچه بهتر کارگران مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال تصور کنید که شخصی ابزاری را در قسمتی از پروژه رها می‌کند که خود این امر باعث بروز اختلالاتی در فرایند کار می‌شود. یک برنامه ردیابی می‌تواند به همه افراد شرکت نشان دهد که چه اتفاقی افتاده است و چگونه می‌توان از تکرار و یا وقوع مجدد آن جلوگیری کرد؟

نتیجه‌گیری

صنعت ساختمان از آن دست صنایعی است که می‌تواند به‌وفور از اینترنت پرسرعت استفاده کند. به کمک اینترنت پرسرعت و پهنای باند اختصاصی می‌توان فرایندهای پروژه‌های ساختمانی را تسریع کرد، ایمنی را افزایش داد و به تیم فروش و پشتیبانی کمک کرد. نیازهای صنعت ساخت‌وساز روزبه‌روز در حال تغییروتحول بوده و به همین دلیل امکانات موردنیاز نیز تغییر پیدا کرده‌اند. استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا به صنعت ساختمان اجازه می‌دهند تا به‌سادگی بهره‌وری را افزایش دهند. برای راه‌اندازی و استفاده از چنین قابلیت‌هایی نیاز به اینترنت پرسرعت در صنعت ساختمان وجود دارد.

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا